Szkolenie - rozwojowe
Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu (ze szczególnym uwzględnieniem członka zarządu odpowiedzialnego z zarządzanie AML/FT), pracowników komórek ds. zarządzania ryzykiem istotnym, analityków prania, koordynatorów prania, pracowników sprzedażowych, monitoringu, pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
Poziom szkolenia: podstawowy – oczekiwana minimalna wiedza na temat zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Zgodnie z zapisami Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w Bank powinien wdrożyć procedury zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, zatwierdzone przez Zarząd, opracowane i okresowo weryfikowane przez stanowisko wyznaczone na podstawie art. 8 ww. Ustawy.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie dokumentu potwierdzającego przegląd zarządczy procedur z obszaru przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML/CFT) oraz wskazania obszarów wymagających ewentualnych modyfikacji w procedurach wewnętrznych Banku.
1. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z zasadami przeprowadzania przeglądów zarządczych w obszarze AML/FT,
2. Uczestnicy szkolenia otrzymają przykład raportu z przeprowadzonego przeglądu,
3. Otrzymają propozycję uzupełnień zapisów w procedurach wzorcowych dotyczących AML/FT.
4. Otrzymają przykłady dokumentów testowych w zakresie AML/FT dla Komórki ds. zgodności, Koordynatora AML, Dyrektora Oddziału.
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
1. Organizacja zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
2. Definicja środków bezpieczeństwa:
a. Identyfikacja klienta,
b. Ocena ryzyka,
3. Ocena ryzyka klienta i transakcji w trakcie realizacji transakcji:
a. Na etapie nawiązywania stosunków gospodarczych,
b. Przy zawieraniu transakcji okazjonalnych,
4. Ocena ryzyka klienta w trakcie trwania umowy:
a. Ocena bieżąca,
b. Ocena okresowa,
5. Ocena transakcji w trakcie trwania umowy:
a. Bieżąca analiza transakcji wysokokwotowych,
b. Analiza wszystkich transakcji klientów.
6. Zasady dokumentowania ocen ryzyka i transakcji:
a. Dokumentacja papierowa,
b. Dokumentacja elektroniczna (zapisy w systemie IT),
7. Zasady postępowania w przypadku transakcji podejrzanych:
a. Definicja symptomów transakcji podejrzanych,
b. Zasady zgłaszania transakcji podejrzanych,
c. Opis działań podejmowanych na podstawie zgłoszenia,
d. Zasady postępowania w przypadku transakcji podejrzanej,
8. Zasady raportowania w sprawie AMl/FT.
9. Definicja mechanizmów / obszarów poddawanych kontroli w ramach AML / FT:
10. Szkolenia,
11. Przegląd procedur AML/FT pod kątem ich zgodności z pozostałymi procedurami Banku Spółdzielczego,
12. Omówienie najczęściej wykazywanych nieprawidłowości w obszarze zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu,
13. Pytania i odpowiedzi.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
This is my second paragraph.
×