Przegląd zarządczy procedur przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu NOWOŚĆ

Szkolenie - rozwojowe

Adresaci:

Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu (ze szczególnym uwzględnieniem członka zarządu odpowiedzialnego z zarządzanie AML/FT), pracowników komórek ds. zarządzania ryzykiem istotnym, analityków prania, koordynatorów prania, pracowników sprzedażowych, monitoringu, pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania:

Poziom szkolenia: podstawowy – oczekiwana minimalna wiedza na temat zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.

Cel:

Zgodnie z zapisami Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w Bank powinien wdrożyć procedury zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, zatwierdzone przez Zarząd, opracowane i okresowo weryfikowane przez stanowisko wyznaczone na podstawie art. 8 ww. Ustawy.

Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie dokumentu potwierdzającego przegląd zarządczy procedur z obszaru przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML/CFT) oraz wskazania obszarów wymagających ewentualnych modyfikacji w procedurach wewnętrznych Banku.

Korzyści:

1. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z zasadami przeprowadzania przeglądów zarządczych w obszarze AML/FT,
2. Uczestnicy szkolenia otrzymają przykład raportu z przeprowadzonego przeglądu,
3. Otrzymają propozycję uzupełnień zapisów w procedurach wzorcowych dotyczących AML/FT.
4. Otrzymają przykłady dokumentów testowych w zakresie AML/FT dla Komórki ds. zgodności, Koordynatora AML, Dyrektora Oddziału.

Metodyka:

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.

Program:

1. Organizacja zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
2. Definicja środków bezpieczeństwa:
a. Identyfikacja klienta,
b. Ocena ryzyka,
3. Ocena ryzyka klienta i transakcji w trakcie realizacji transakcji:
a. Na etapie nawiązywania stosunków gospodarczych,
b. Przy zawieraniu transakcji okazjonalnych,
4. Ocena ryzyka klienta w trakcie trwania umowy:
a. Ocena bieżąca,
b. Ocena okresowa,
5. Ocena transakcji w trakcie trwania umowy:
a. Bieżąca analiza transakcji wysokokwotowych,
b. Analiza wszystkich transakcji klientów.
6. Zasady dokumentowania ocen ryzyka i transakcji:
a. Dokumentacja papierowa,
b. Dokumentacja elektroniczna (zapisy w systemie IT),
7. Zasady postępowania w przypadku transakcji podejrzanych:
a. Definicja symptomów transakcji podejrzanych,
b. Zasady zgłaszania transakcji podejrzanych,
c. Opis działań podejmowanych na podstawie zgłoszenia,
d. Zasady postępowania w przypadku transakcji podejrzanej,
8. Zasady raportowania w sprawie AMl/FT.
9. Definicja mechanizmów / obszarów poddawanych kontroli w ramach AML / FT:
10. Szkolenia,
11. Przegląd procedur AML/FT pod kątem ich zgodności z pozostałymi procedurami Banku Spółdzielczego,
12. Omówienie najczęściej wykazywanych nieprawidłowości w obszarze zarządzania ryzykiem prania pieniędzy i finansowania terroryzmu,
13. Pytania i odpowiedzi.

  • Miejsce szkolenia:
  • Data rozpoczęcia: 20.05.2024 12:30
  • Data zakończenia: 20.05.2024
  • Cena podstawowa:
  • Cena: 299.00 zł/os.
  • Warunki uczestnictwa
  • Formularz zgłoszeniowy

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Dane dotyczące sesji

Temat sesji: Przegląd zarządczy procedur przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu NOWOŚĆ

Data: 20.05.2024

Dane zamawiającego

Nocleg

Obiad

Osoba kontaktowa
Dane uczestników szkolenia
Nocleg

Obiad

Nadesłane zgłoszenia traktujemy, jako dowód zawarcia umowy, co w konsekwencji będzie nas uprawniało do wystawienia faktury. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą przez administratora danych osobowych – Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o., w celu realizacji umowy. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Polityce Prywatności.

* pola wymagane
powrót do listy szkoleń
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×