Regionalny projekt szkoleniowy realizowany na terenie województwa pomorskiego od 1 września 2010 r. do 31 maja 2011 r. Wartość projektu wynosiła 429 998,78 zł, z czego 78,81% stanowiła przyznana dotacja w kwocie 338 903,17 zł. Uczestnicy szkoleń zobowiązani byli wnieść wkład własny w wysokości 91 095,61 zł w formie mieszanej, tj.
z tytułu wynagrodzeń uczestników za faktyczny czas uczestnictwa w szkoleniach oraz w formie pieniężnej.
Głównym cele projektu był wzrost konkurencyjności 8 Banków Spółdzielczych poprzez podniesienie kwalifikacji i rozwój potencjału adaptacyjnego 141 pracowników i pracowniczek w celu poprawy jakości usług, efektywności zawodowej oraz dostosowania kwalifikacji do potrzeb i wymogów nowoczesnej bankowości.
W projekcie ostatecznie wzięło udział 13 małych i średnich banków spółdzielczych z terenu woj. pomorskiego:
Bank Spółdzielczy w Tczewie
Bank Rumia Spółdzielczy
Bank Spółdzielczy w Człuchowie
Bank Spółdzielczy w Krokowej
Bank Spółdzielczy w Dzierzgoniu
Bank Spółdzielczy w Sztumie
Bank Spółdzielczy w Skórczu
Bank Spółdzielczy w Bytowie
Bank Spółdzielczy w Prabutach
Bank Spółdzielczy w Stegnie
Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim
Bank Spółdzielczy w Starogardzie Gdańskim
Bank Spółdzielczy w Pucku
Szkolenia
Sprzedaż produktów bankowych – szkolenie skierowane było do 48 pracowników obsługi klientów Banków Spółdzielczych (42 K i 6 M). Celem szkolenia była poprawa jakości świadczonych usług w zakresie kontaktów z klientem. Szkolenie realizowane było w formie dwóch 2-dniowych zjazdów dla 3 grup, obejmowało 30 godzin dydaktycznych.
Tematy poruszane na szkoleniu: prowadzenie rozmowy z klientem, umiejętności komunikacyjne, techniki negocjacji, umiejętność prezentacji produktów bankowych itp.
Skuteczny przełożony – szkolenie skierowane było do 31 pracowników kadry kierowniczej Banków Spółdzielczych (29 K i 2 M). Miało na celu podniesienie umiejętności i kwalifikacji na stanowiskach kierowniczych dotyczących skutecznego zarządzania i organizacji pracy z uwzględnieniem równości szans kobiet i mężczyzn w przedsiębiorstwach. Szkolenie realizowane było w formie dwóch 3-dniowych zjazdów dla 2 grup, obejmowało 46 godzin dydaktycznych.
Studium zarządzania ryzykami bankowymi – szkolenie skierowane było do 19 pracowników Banków Spółdzielczych (18 K i 1 M). Miało na celu zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności i stopy procentowej. Szkolenie realizowane było w formie trzech 3-dniowych zjazdów dla 1 grupy, obejmowało 69 godzin dydaktycznych.
Studium kredytowe – szkolenie skierowane było do 28 pracowników Banków Spółdzielczych (24 K i 4 M). Celem szkolenia było zdobycie wiedzy z zakresu o kredytach oraz usprawnianie obsługi klienta w zakresie możliwości finansowania przedsiębiorstw. Szkolenie realizowane było w formie jednego 3-dniowego zjazdu i trzech zjazdów 2-dniowych dla 1 grupy, obejmowało 68 godzin dydaktycznych.
Multiumowa – szkolenie skierowane było do 32 pracowników Banków Spółdzielczych (30 K i 1 M). Miało na celu zdobycie wiedzy z kluczowych zagadnień związanych z nowymi regulacjami i procesami obsługi klienta, wdrażaniem nowych regulacji bankowych. Szkolenie realizowane było w formie dwóch 2-dniowych zjazdów dla 1 grupy, obejmowało 30 godzin dydaktycznych.
139 osób / 156 uczestników
Liczba banków objętych wsparciem: 13
Kierownik projektu – Katarzyna Stefanowicz
Specjalista ds. projektu – Paweł Modrzejewski/ A. Kargul
Specjalista ds. wniosków – Dagmara Nikowska
This is my second paragraph.
×