Fraudy i oszustwa bankowe metody socjotechniczne-szkolenie dla pracowników obsługi klienta
Adresaci
Szkolenie dedykowane dla pracowników obsługi klienta
Cel
Celem szkolenia jest prawidłowa identyfikacja zgłoszenia klienta, przygotowanie pracowników obsługi do prawidłowego zdiagnozowania fraudu, pozyskania od klienta wszystkich potrzebnych informacji w celu wykazania należytej staranności po stronie banku.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Ilość miejsc ograniczona.
Program
1. Wprowadzenie do tematyki zgłoszeń fraudowych
– Rodzaje fraudów najczęściej zgłaszanych przez klientów (np. phishing, vishing, oszustwa inwestycyjne, spoofing).
– Typowe schematy działania oszustów.
– Rola pracownika obsługi w procesie identyfikacji i dokumentowania zgłoszenia.
2. Proces prawidłowej identyfikacji zgłoszenia klienta
– Jak odróżnić zgłoszenie fraudowe od reklamacyjnego lub technicznego.
– Kluczowe sygnały alarmowe w wypowiedziach klienta.
– Zadawanie odpowiednich pytań doprecyzowujących.
3. Diagnoza potencjalnego fraudu – procedura krok po kroku
– Standardowe ścieżki weryfikacji transakcji i aktywności klienta.
– Analiza ryzyka transakcji w kontekście zachowania klienta.
4. Pozyskiwanie informacji od klienta – praktyczne techniki
– Zbieranie pełnych, precyzyjnych danych (data, godzina, kanał, kwota, sposób kontaktu).
-Dokumentacja rozmowy: co i jak zapisywać, by spełnić wymogi należytej staranności.
5. Należyta staranność po stronie banku – co to znaczy w praktyce?
6. Najczęstsze błędy i jak ich unikać.
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
W szkoleniach zrzeszeniowych mogą uczestniczyć Banki wyłącznie z grupy SGB. Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: projekty@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w szkoleniach stacjonarnych
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia W szkoleniach zrzeszeniowych mogą uczestniczyć Banki wyłącznie z grupy SGB. Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: projekty@bodie.pl
Realizacja zaplanowanego szkolenia potwierdzana jest mailowo od 7 do 5 dni przed terminem szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie e-mail: projekty@bodie.pl najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Odpłatność za szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie certyfikatu o ukończeniu szkolenia, opiekę organizatora.
W przypadku szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg i śniadanie.
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż 5 dni przed terminem szkolenia.
Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu.
Reklamacje
Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE – reklamacje
Polityka ochrony danych osobowych
Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE – polityka prywatności