Stacjonarne
DZIAłALNOść KREDYTOWA

AKADEMIA KREDYTOWA z egzaminem (szkolenie w Lututowie)

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Sala zewnętrzna
Data rozpoczęcia: 09.09.2025 10:00
Data zakończenia: 26.09.2025 16:00
Cena: 1500.00 netto zł/os.

Program

Zjazd 1, Termin: 09.09.2025
Program 1 zjazdu:
1. Gospodarstwo rolne – ocena zdolności kredytowej
2. Obszary badania zdolności kredytowej w gospodarstwie rolnym;
3. Dokumenty jako załączniki do wniosku pozyskiwane od rolnika – szablony banku
4. Podstawowe elementy analizy finansowej gospodarstwa -krótko przypomnienie i zmiany
a) bilans gospodarstwa, jak go sporządzić i ocenić na podstawie danych z wniosku i załączników do wniosku
b) rachunek wyników
• wyliczanie przychodów z gospodarstwa i weryfikacja danych (źródła danych)
• przykłady wyliczenia przychodów.
• koszty gospodarstwa rolnego: pośrednie i bezpośrednie
c) przepływy gospodarstwa rolnego
4. Zasady weryfikacji danych o sytuacji finansowej rolników
5. Dochód z gospodarstwa
6. Najważniejsze wskaźniki do oceny kondycji gospodarstwa -interpretacja i wskazanie ryzyk
7. Przykład

Zjazd 2, Termin: 10.09.2025
Program 2 zjazdu:
1. Ocena wniosków firm na uproszczonej księgowości.
2. Podstawy prawne działalności gospodarczej i dokumentacja podatkowa małych firm.
a. Kryteria wyodrębniania małych firm i podział klientów wg statusu prawnego.
b. Źródła informacji o małych i średnich firmach.
c. Formy stosowanych rozliczeń podatkowych.
d. dokumentacja kredytowa – zał. finansowy
3. Analiza bilansu: podstawowe pozycje, zasady budowy bilansu małego przedsiębiorcy, ryzyka wynikające ze struktury, zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
4. Analiza rachunku zysków i strat: podstawowe pozycje – uproszczona forma rachunku, ocena efektywności gospodarowania firmy, ryzyka wynikające z analizy efektywności gospodarowania.
5. Ocena poziomu konsumpcji.
6. Analiza rachunku przepływów pieniężnych.
7. Wskaźniki pozwalające ocenić zdolność kredytową.
8. Przykład.

Zjazd 3, Termin: 11.09.2025
Program 3 zjazdu:
1. Analiza finansowa klientów na pełnej sprawozdawczości
2. Działalność gospodarcza przedsiębiorców- krótko model biznesowy klienta
a) forma prawna i zakres odpowiedzialności za zobowiązania,
b) branża,
c) właściciel, zarządzający
d) produkt
e) rynek
f) koniunktura gospodarcza.
3. Analiza sprawozdań finansowych ( bilansu ,rachunku zysków i strat, przepływów gotówki, zmian w kapitale własnym, badanie biegłego rewidenta)
4. Analiza finansowa
a) bilans – zawartość informacyjna aktywów i pasywów
b) określenie zadłużenia firmy
c) sprawdzenie prawidłowości doboru źródeł finansowania majątku,
d) analiza struktury bilansu
e) wyliczanie potrzeb obrotowych –ćwiczenia praktyczne
5. Rachunek zysków i strat – charakterystyka przychodów i kosztów
a) źródła przychodów i kosztów działalności operacyjnej –rodzajowy i kalkulacyjny układ kosztów,
b) analiza wyników na poszczególnych etapach rachunku zysków i strat
6. Ryzyka wynikające z analizy efektywności gospodarowania.
7. Określenie zdolności do spłaty i rozwoju ( EBIT i EBIDA )
8. Ocena płynności przedsiębiorstwa w świetle rachunku przepływów pieniężnych.
a) przepływy z działalności operacyjnej
b) przepływy z działalności inwestycyjnej
c) przepływy z działalności finansowej
9. Badanie kondycji finansowej przy wykorzystaniu analizy wskaźnikowej – wskaźniki struktury i wiarygodności kredytowej, płynności i sprawności zarządzania, działalności, rentowności.
10. Przykład – analizy finansowej i wskazanie ryzyk

Zjazd 4, Termin: 25.09.2025
Program 4 zjazdu:
1. Ryzyko kredytowe i zdolność kredytowa
2. Analiza finansowa podmiotów prowadzących pełną księgowość
a) Podstawowe składniki bilansu – w kontekście relacji zasobów i źródeł finansowania
b) Podstawowe składniki RW – identyfikacja kluczowych pozycji przychodów i kosztów
c) Analiza pionowa i pozioma bilansu i rachunku wyników – interpretacja wyników
d) Interpretacja podstawowych wskaźników finansowych (rentowności, płynności finansowej, sprawności i zadłużenia)
e) ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów prowadzących pełną księgowość w Banku Spółdzielczym we Wschowie – aspekty praktyczne

Zjazd 5, Termin: 26.09.2025
Program 5 zjazdu:
1. Analiza finansowa podmiotów prowadzących KPiR
a) źródła informacji finansowej w związku z prowadzeniem KPiR oraz sposoby ich weryfikowania
b) bilans podmiotów prowadzących KPIR – jak go sporządzić i ocenić
c) rachunek zysków i strat – przychody i koszty
d) przepływy pieniężne podmiotów prowadzących KPIR
e) najważniejsze wskaźniki do oceny kondycji podmiotów prowadzących KPIR
-interpretacja
f) ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów prowadzących KPIR w Banku Spółdzielczym we Wschowie – aspekty praktyczne

Na zakończenie Akademii Kredytowej odbędzie się test wiedzy w formie pisemnej.

Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w kursach/szkoleniach
BODiE Placówka Kształcenia Ustawicznego/BODiE Sp. z o.o.

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa,
odwołanie kursu/szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie formularza zgłoszeniowego, wypełnionego i podpisanego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem lub pocztą do odpowiedniego oddziału BODiE. Formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na końcu katalogu, a także na stronie internetowej: www.bodie.pl.

Realizacja zaplanowanego kursu/szkolenia potwierdzana jest mailowo od 5 do 2 dni przed terminem kursu/szkolenia. W przypadku odwołania kursu/szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub poczta) najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.

Zasady odpłatności

Odpłatność za kurs/szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie w dniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu kursu/szkolenia, rabat z tytułu korzystania z e-faktury, opiekę organizatora.

W przypadku kursu/szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg, kolację i śniadanie.

Płatność za kurs/szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu kursu/szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w kursie/szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż dwa dni przed terminem kursu/szkolenia.

Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu, który znajduje się na końcu oferty oraz na stronie www.bodie.pl. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za szkolenie powiększana jest o kwotę 15,00 zł netto.

Reklamacje

Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE – reklamacje 

Polityka ochrony danych osobowych

Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE – polityka prywatności 

Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia
    Nocleg
    Obiad