Online

Fraudy i oszustwa bankowe metody socjotechniczne-szkolenie dla pracowników obsługi klienta

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Zrzeszeniowe
Data rozpoczęcia: 30.09.2025 09:30
Data zakończenia: 30.09.2025 12:30
Cena: 179.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie dedykowane dla pracowników obsługi klienta

Cel

Celem szkolenia jest prawidłowa identyfikacja zgłoszenia klienta, przygotowanie pracowników obsługi do prawidłowego zdiagnozowania fraudu, pozyskania od klienta wszystkich potrzebnych informacji w celu wykazania należytej staranności po stronie banku.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Ilość miejsc ograniczona.

Program

1. Wprowadzenie do tematyki zgłoszeń fraudowych
– Rodzaje fraudów najczęściej zgłaszanych przez klientów (np. phishing, vishing, oszustwa inwestycyjne, spoofing).
– Typowe schematy działania oszustów.
– Rola pracownika obsługi w procesie identyfikacji i dokumentowania zgłoszenia.
2. Proces prawidłowej identyfikacji zgłoszenia klienta
– Jak odróżnić zgłoszenie fraudowe od reklamacyjnego lub technicznego.
– Kluczowe sygnały alarmowe w wypowiedziach klienta.
– Zadawanie odpowiednich pytań doprecyzowujących.
3. Diagnoza potencjalnego fraudu – procedura krok po kroku
– Standardowe ścieżki weryfikacji transakcji i aktywności klienta.
– Analiza ryzyka transakcji w kontekście zachowania klienta.
4. Pozyskiwanie informacji od klienta – praktyczne techniki
– Zbieranie pełnych, precyzyjnych danych (data, godzina, kanał, kwota, sposób kontaktu).
-Dokumentacja rozmowy: co i jak zapisywać, by spełnić wymogi należytej staranności.
5. Należyta staranność po stronie banku – co to znaczy w praktyce?
6. Najczęstsze błędy i jak ich unikać.

Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

W szkoleniach zrzeszeniowych mogą uczestniczyć Banki wyłącznie z grupy SGB. Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną  drogą mailową na: projekty@bodie.pl

Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.

***

Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w szkoleniach stacjonarnych

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia W szkoleniach zrzeszeniowych mogą uczestniczyć Banki wyłącznie z grupy SGB. Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną  drogą mailową na: projekty@bodie.pl

Realizacja zaplanowanego szkolenia potwierdzana jest mailowo od 7 do 5 dni przed terminem szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie e-mail: projekty@bodie.pl najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.

Zasady odpłatności

Odpłatność za szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie certyfikatu o ukończeniu szkolenia, opiekę organizatora.

W przypadku szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg i śniadanie.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż 5 dni przed terminem szkolenia.

Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu.

Reklamacje

Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE – reklamacje 

Polityka ochrony danych osobowych

Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE – polityka prywatności 

Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia