Zasady postępowania w przypadku zgłoszenia nieautoryzowanych transakcji płatniczych NOWOŚĆ
Adresaci
Pracownicy Banku Spółdzielczego.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
Program
I. Obowiązki banku (dostawcy) i klienta (użytkownika) w zakresie transakcji płatniczych.
II. Pojęcie nieautoryzowanej transakcji płatniczej:
1. Pojęcie silnego uwierzytelnienia.
2. Pojęcie nieautoryzowanej transakcji płatniczej.
3. Nieautoryzowana transakcja płatnicza a nieuwierzytelniona transakcja płatnicza – różnice praktyczne.
4. Stanowisko Prezesa UOKiK z dnia 16 listopada 2021 roku jako wytyczna postępowania banku.
III. Zasady działania banku po zgłoszeniu nieautoryzowanej transakcji płatniczej:
1. Termin rozpatrzenia zgłoszenia.
2. Zasady rozpoznania zgłoszenia:
a – przesłanki pozytywne – uznanie zgłoszenia,
b – przesłanki negatywne – odmowa uznania zgłoszenia.
3. Termin zwrotu kwoty kwestionowanej transakcji.
4. Prawo użytkownika do sądu – która ze stron powinna wnieść pozew.
IV. Wina umyślna i rażące niedbalstwo użytkownika jako przesłanki wyłączające odpowiedzialność banku:
1. Wina umyślna i rażące niedbalstwo użytkownika – pojęcie.
2. Analiza przypadków nienależytego zachowania użytkownika:
a- zaniedbanie obowiązków ustawowych,
b- naruszenie obowiązków ostrożnościowych,
c- ujawnienie danych do rachunku osobom trzecim,
d- instalacja oprogramowania,
e- ujawnienia danych podczas rozmowy telefonicznej,
V. Orzecznictwo sądów powszechnych – ewolucja podejścia do naruszenia obowiązków ostrożnościowych przez użytkowników – analiza orzeczeń.
VI. Rekomendowane szczególne środki ostrożności i zobowiązania banków w zakresie:
1. Wydawnictwa i obsługi instrumentów płatniczych.
2. Podnoszenia świadomości klientów w zakresie obsługi transakcji płatniczych.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.