Zarządzanie ryzykiem ESG po nowemu i w praktyce Banku. Aktualizacja przepisów prawnych w zakresie ryzyka ESG 2025 r. – ujęcie wskaźnikowe ryzyka ESG.
Adresaci
Wszyscy Pracownicy Banku (obligatoryjnie komórka ryzyka, kredytowa, monitoringu, komórka sprzedaży, Zarząd Banku).
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Od momentu wdrożenia Wytycznych EBA w zakresie zarządzania ryzykiem ESG mija 5 lat. Nowe regulacje, wzrost kompetencji, BION, kontrole nadzorcze
– o to wszystko dziś jesteśmy mądrzejsi. By sprostać wymaganiom nadzorczym i regulacyjnym pokaże w zrozumiały sposób jak zarządzać ryzykiem ESG ,
które jest dziś integralną częścią naszego biznesu a w wymiarze globalnym trendem. Powiemy jak zrozumieć Taksonomię i dlaczego ona jest tak ważna w ramach
portfela kredytowego, jak liczyć KPI i co to jest wskaźnik GAR i jak do niego podejść by był on w ogóle policzalny z poziomu banku spółdzielczego. Co nas
czeka w ramach sprawozdawczości ostrożnościowej i jakie wskaźniki ryzyka ESG będziemy ujawniać oraz dlaczego ryzyko klimatyczne jest tak ważne.
Minimalne gwarancje, co to takiego jest i co jest fundamentem ESG.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.
Program
1. Czym jest ryzyko ESG, podziała ryzyka i występowanie, istota znaczenia dla modelu biznesowego, model trzech linii obrony.
2. Ryzyko klimatyczne – istota wdrażania ryzyka i zarządzania ryzykiem w regulacjach bankowych ( jak rozumieć materialność ryzyka).
3. Nowe wytyczne EBA 2025/08/01 istotna tych wytycznych i znaczenie w praktyce dla Banku.
4. Jak dostosować regulacje w banku spółdzielczym do ryzyka ESG oraz wytyczne SSO, KNF do BS w zakresie ryzyka ESG – (czyli jakie wybrać wskaźniki KPI I
GAR w 2025 roku jak je liczyć, odpowiedzialność i nadzór nad ryzykiem ESG w Banku).
5. Nowe arkusze oceny ryzyka ESG – podejście praktyczne!
6. Jak rozróżnić kwalifikowalność od zgodności z Taksonomią i jak uprościć i zrozumieć proces wdrażania tych arkuszy w banku spółdzielczym.
7. ESG w ramach Systemu Informacji Zarządczej.
8. CRD6 i CRR3 – nowe wymogi sprawozdawcze dla Banku.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.