Zabezpieczenie tajemnicy prawnie chronionej przez pracowników Banku Spółdzielczego oraz Członków Rady nadzorczej i Zarządu Banku, z uwzględnieniem odpowiedzialności karnej związanej z ujawnieniem danych objętych tajemnicą prawnie chronioną – osobom lub podmiotom nieuprawnionym objętych regulacjami zawartymi w ustawach i rozporządzeniach w szczególności w RODO oraz w ustawach: Prawo Bankowe, o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu a także w o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Adresaci
- pracownicy Banku mający dostęp do danych objętych tajemnica prawnie chronioną, - członkowie Rady Nadzorczej i Zarządu Banku w związku z realizacją czynności bankowych
Wymagania
poziom – zaawansowany
Cel
Zapewnienie pracownikom Banku oraz Członkom Organów Statutowych Banku bezpieczeństwa związanego z realizacją czynności bankowych, a w szczególności związanego z dostępem i przetwarzaniem danych objętych tajemnicą prawnie chronioną, celem uniknięcia odpowiedzialności karnej i odszkodowawczej.
Korzyści
Przygotowanie pracowników oraz Członków Organów Statutowych Banku, do pełnego przestrzegania tajemnicy prawnie chronionej w szczególności tajemnicy bankowej oraz w zakresie ochrony danych osobowych, a także w zakresie realizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz w zakresie ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Szkolenie online z przedstawieniem praktycznych problemów, które występują w związku z realizacją czynności bankowych a które dotyczą zapewnienia bezpieczeństwa związanego z przetwarzaniem i ochroną danych objętych tajemnicą prawnie chronioną, ze szczególnym uwzględnieniem skutków dla Banku i pracowników Banku w przypadku naruszeniem tych obowiązków w aspekcie odpowiedzialności karnej i odszkodowawczej. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
1. Zakres ochrony tajemnicy prawnie chronionej do której zobowiązani są pracownicy Banku oraz Członkowie Organów Statutowych Banku.
2. Podstawowe zasady przestrzegania ochrony danych osobowych objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
3. Zakres przetwarzania i udostępniania danych osobowych osobom trzecim.
4. Odpowiedzialność Banku i pracowników przypadku naruszenia tajemnicy w zakresie ochrony danych osobowych.
5. Zakres przedmiotowy i podmiotowy tajemnicy bankowej w świetle ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe.
6. Szczegółowe zasady udostępniania informacji dla osób trzecich objętych tajemnicą bankową.
7. Ochrona informacji związanych z realizacja przez Bank ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
8. Obowiązek przestrzegania przez Bank informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa w świetle ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.