Online
PRAWO

VADEMECUM PROWADZENIA EGZEKUCJI Z RACHUNKU BANKOWEGO po zmianach prawa

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 19.05.2025 09:00
Data zakończenia: 19.05.2025 12:15
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Dyrektorzy oddziałów, pracownicy obsługi klienta, pracownicy zajmujący się wykonywaniem czynności związanych z egzekucją z rachunku bankowego, audytu, prawnicy, pracownicy działu reklamacji.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych.

Cel

Podczas szkolenia omówione zostaną szczegółowo zarzuty podnoszone przez klientów w sprawach reklamacyjnych i arbitrażowych oraz przedstawione zostaną scenariusze możliwych działań banku, uwzględniające praktykę bankową oraz stanowisko sądów i nadzorców.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90min.

Program

I. Akty prawne dotyczące zmian zasad prowadzenia egzekucji z rachunku bankowego:
1. Akty prawne zmieniające zasady prowadzenia egzekucji z rachunku bankowego.
2. Terminy wejścia w życie poszczególnych zmian.
II. Najważniejsze zmiany w przebiegu egzekucji sądowej i administracyjnej – omówienie.
III. Zmiana zasad prowadzenia egzekucji z wierzytelności z rachunku bankowego:
1. Dokonanie zajęcia w postępowaniu komorniczym i administracyjnym.
2. Zmiana terminu przekazania organowi egzekucyjnemu środków z zajętego
rachunku:
a- od kiedy?
b- obowiązki pracownika banku po dokonaniu zajęcia:
– przed zmianą stanu prawnego,
– po zmianie stanu prawnego.
3. Zasady przekazywania organom egzekucyjnym środków z rachunku VAT.

IV. Zbiegi egzekucji i postępowań zabezpieczających – nowa regulacja:
1. Postępowanie egzekucyjne a postępowanie zabezpieczające – podobieństwa i różnice.
2. Zasady postepowania banku w przypadku zbiegu egzekucji i postępowania zabezpieczającego:
przed zmianą stanu prawnego,
– po zmianie stanu prawnego.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia