System przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w banku spółdzielczym, z uwzględnieniem ochrony danych osobowych. NOWOŚĆ
Adresaci
Pracownicy banków spółdzielczych.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Przygotowanie do pełnienia funkcji w zakresie AML w banku spółdzielczym.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.
Program
1. Pojęcie prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
2. Omówienie głównych kierunków zmian przepisów.
3. Beneficjent rzeczywisty:
1) Definicja legalna beneficjenta rzeczywistego, jej składniki i cel wprowadzenia
2) Zasady funkcjonowania CRBR i jego rola w procesie identyfikacji beneficjentów rzeczywistych
3) Ustalanie, ocena i zgłaszanie rozbieżności do CRBR, przebieg procedury zgłaszania rozbieżności
4) Omówienie komunikatu GIIF numer 37 w sprawie zasad odnotowywanie rozbieżności
5) Odpowiedzialność za brak zgłoszenia rozbieżności do CRBR
6) Oświadczenie klienta o beneficjencie rzeczywistym – treść i znaczenie
7) Przykłady beneficjentów rzeczywistych w różnych podmiotach prawnych
8) Zarząd sukcesyjny, a ustalenie beneficjenta rzeczywistego
9) Procesy upadłościowe i restrukturyzacyjne a ustalenie beneficjenta rzeczywistego
10) Obowiązki informacyjne RODO wobec osoby fizycznej, zidentyfikowanej jako beneficjent rzeczywisty
4. Podstawowe pojęcia związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy.
5. Osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne, wykaz PEP.
6. Ocena ryzyka w ramach procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy.
7. Scenariusze wystąpienia ryzyka prania pieniędzy w sektorze bankowym.
8. Środki bezpieczeństwa finansowego – rodzaj, zasady i moment stosowania.
9. Szczególne środki ograniczające.
10. Okres przechowywania dokumentów i informacji.
11. Procedura przeciwdziałania praniu pieniędzy.
12. Procedura anonimowego zgłaszania naruszeń z obszaru AML, ochrona sygnalistów.
13. Obowiązek zachowania poufności i ochrona danych osobowych.
14. Przekazywanie informacji i dokumentów do GIIF.
15. Zawiadomienie do GIIF, procedura wstrzymania transakcji i blokady rachunku.
16. Odpowiedzialność karna za naruszenie przepisów ustaw.
17. Pytania uczestników szkolenia.
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Jacek Kwiecień
Radca prawny z ponad 10-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w prawie bankowym. Długoletni pracownik różnych banków, w których zajmował stanowiska związane ze świadczeniem pomocy prawnej. Przeprowadził ponad 1000 szkoleń z obszaru szeroko rozumianego prawa bankowego. W codziennej praktyce zajmuje się bieżącą obsługą banków, w tym prowadzeniem w ich imieniu sporów sądowych.
Uczestnik wielu szkoleń. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, Akademii im. Leona Koźmińskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od 15 lat zarządza spółką zajmującą się obrotem wierzytelnościami.