Ryzyko związane z udzieleniem kredytów klientom detalicznym cz. I i II NOWOŚĆ
Adresaci
Adresatami szkolenia są pracownicy banków spółdzielczych, odpowiedzialni za identyfikację, akceptację, ocenę oraz monitorowanie i weryfikowanie prawidłowości funkcjonowania obszaru ryzyka ekspozycji kredytowych.
Wymagania
Wiedza kredytowa.
Cel
Uczestnicy pozyskają wiedzę o rekomendacyjnych i uregulowaniach, mających wpływ na proces zarządzania detalicznymi ekspozycjami kredytowymi.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
Program
1. Najważniejsze definicje dotyczące ryzyka DEK,
2. Identyfikacja i ocena ryzyka DEK:
a) Ocena zdolności kredytowej klienta detalicznego z uwzględnieniem minimalnych kosztów utrzymania,
b) Dokumenty źródłowe będące podstawą badania oceny zdolności kredytowej,
c) Cechy ilościowe i jakościowe – założenia wynikające z zapisów Rekomendacji T,
d) Uproszczone zasady oceny zdolności kredytowej,
e) Wskaźnik DTI – poziomy, analizy uzasadniające zastosowanie wskaźnika,
f) Ryzyko kredytu darmowego – o czym musimy pamiętać,
3. Zarządzanie ryzykiem detalicznych ekspozycji kredytowych:
a) Limity wewnętrzne – rodzaje, poziomy, uwarunkowania rekomendacyjne
b) Kredyt bez zabezpieczeń udzielone konsumentowi,
4. System informacji zarządczych portfela detalicznych ekspozycji kredytowych – zakres raportowania, częstotliwość przygotowywania raportu zarządczego,
5. Kredyty walutowe dla klienta detalicznego,
6. Udzielenie kredytu konsumenckiego i mieszkaniowego klientowi detalicznemu nie posiadającemu bieżącej zdolności kredytowej,
7. Relacje z klientami detalicznymi na podstawie rekomendacji nadzorczych,
8. Najważniejsze założenia dyrektywy CCD2
9. Relacje z klientami detalicznymi na podstawie rekomendacji nadzorczych,
10. Uwagi UKNF do procesu zarządzania ryzykiem detalicznych ekspozycji kredytowych.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.