Ryzyko braku zgodności pod kontrolą – rola Compliance w systemie zarządzania bankiem NOWOŚĆ
Adresaci
Szkolenie jest skierowane do: • członków Zarządu i Rady Nadzorczej, w tym członków Komitetu Audytu, odpowiedzialnych za nadzór nad systemem zgodności i kontrolą wewnętrzną, • pracowników komórki ds. zgodności (compliance) – zarówno kierujących, jak i wspierających tę funkcję, • pracowników komórki kontroli wewnętrznej, audytu wewnętrznego i zarządzania ryzykiem, których praca bezpośrednio wiąże się z oceną, monitorowaniem i raportowaniem ryzyka braku zgodności, • oraz osób przygotowujących się do pełnienia funkcji Compliance Officera lub rozwijających kompetencje w obszarze ładu wewnętrznego i nadzoru regulacyjnego w banku.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Uczestnik szkolenia rozwinie kompetencje w zakresie:
• skutecznego zarządzania ryzykiem braku zgodności,
• właściwego umiejscowienia i niezależności funkcji compliance,
• identyfikacji i oceny ryzyk regulacyjnych,
• współpracy z zarządem, radą nadzorczą i audytem,
• budowania kultury zgodności w organizacji.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia.
Czas trwania 2x 90 min.
Program
1. Rola i znaczenie funkcji Compliance
• Ryzyko braku zgodności
• Funkcja Compliance w systemie zarządzania bankiem – trzy linie obrony.
• Znaczenie i rola funkcji Compliance- dlaczego Compliance to nie tylko obowiązek?
• Oczekiwania KNF dotyczące zarządzania ryzykiem braku zgodności wobec banków spółdzielczych.
2. Organizacja i niezależność funkcji Compliance
• Usytuowanie funkcji w strukturze organizacyjnej banku.
• Relacje z funkcjami ryzyka operacyjnego
• Zasady niezależności – kadrowej, organizacyjnej i finansowej.
• Raportowanie Compliance
3. Zadania i kompetencje funkcji Compliance
• Zadania funkcji Compliance.
• Współpraca z funkcją audytu, kontroli wewnętrznej i ryzyka – podział odpowiedzialności.
• Funkcja Compliance a Zarząd, Rada Nadzorcza, Komitet Audytu.
• Plan pracy i raportowanie – jak prawidłowo przygotować informację dla RN.
• Zarządzanie ryzykiem braku zgodności.
• Najczęstsze błędy w praktyce nadzorczej KNF.
4. Kultura Compliance i dobre praktyki
• Jak budować kulturę Compliance w organizacji.
• Przykłady efektywnych rozwiązań z praktyki banków.
• Narzędzia wspierające kulturę i funkcję Compliance.
5. Podsumowanie i dyskusja
• Kluczowe wnioski
• Sesja pytań i wymiana doświadczeń.
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
radca prawny z ponad 15-letnim doświadczeniem w sektorze finansowym, specjalizująca się w prawie bankowym i obsłudze instytucji finansowych. Praktykę zawodową zdobywała m.in. w Santander Bank Polska, SGB-Bank S.A. oraz Caspar Asset Management. Obecnie doradza bankom spółdzielczym w szerokim zakresie zagadnień regulacyjnych i operacyjnych, obejmujących m.in. obszary prawa bankowego, kredytowego, konsumenckiego oraz compliance. Doświadczony szkoleniowiec i autorka publikacji branżowych w „Głosie Banków Spółdzielczych”, łącząca wiedzę prawniczą z praktycznym podejściem do wyzwań stojących przed bankami spółdzielczymi.