Online
TEMATY OGóLNOBANKOWE

Przegląd procedury anonimowego zgłaszania naruszenia przepisów prawa z uwzględnieniem zapisów Ustawy o ochronie sygnalistów

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 24.07.2024 09:00
Data zakończenia: 24.07.2024 12:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Rady Nadzorczej i Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem członka zarządu odpowiedzialnego za system informowania o naruszeniach (…), pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych. Poziom szkolenia - podstawowy

Cel

Celem niniejszego szkolenia jest sporządzenie analizy luki w obszarze ochrony sygnalisty i wdrożenie zapisów ww. ustawy w obowiązującej w Banku procedurze anonimowego systemu informowania o naruszeniach przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz standardów rynkowych.

Korzyści

1. Podczas szkolenia zostanie przygotowany raport z przeglądu procedury anonimowego informowania o naruszeniach,
2. Uczestnik otrzyma raportu z przeprowadzonego przeglądu,
3. Uczestnik otrzyma wzór Anonimowego systemu informowania o naruszeniach (…) z uwzględnieniem zapisów Ustawy o sygnalistach (rozwiązania alternatywne) oraz Ustawy AML.

Metodyka

Szkolenie warsztatowe – dwie sesje po 1,5 godziny.

Program

1. Podstawy prawne prowadzenia systemu anonimowego informowania o naruszeniach przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz przyjętych standardów etycznych,
2. Definicja sygnalisty z uwzględnieniem zapisów Ustawy AML i Ustawy o ochronie sygnalistów,
3. Kanały dokonywania zgłoszeń,
4. Prawa sygnalisty, w tym ochrona sygnalisty przed represjami,
5. Metody anonimizacji danych sygnalisty,
6. Analiza możliwych wariantów organizacji wewnętrznego systemu zgłoszeń,
7. Organizacja systemu z uwzględnieniem ww. zmian, wyznaczenie członka Zarządu nadzorującego system,
8. Zadania Komórki ds. zgodności w zakresie ochrony sygnalistów,
9. Sprawozdawczość w obszarze systemu anonimowego informowania (…), dokumentowanie zadań,
10. System szkolenia pracowników,
11. Kontrola wewnętrzna,
12. Kary za nieprzestrzeganie zapisów Ustawy o ochronie sygnalistów,
13. Podsumowanie – omówienie szczegółowe zmian w Procedurze anonimowego informowania o naruszeniach (…),
14. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia