Online
RYZYKA BANKOWE

Przegląd procedur i ocena efektywności zarządzania ryzykiem braku zgodności NOWOŚĆ

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 28.02.2025 12:30
Data zakończenia: 28.02.2025 15:30
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu i członków Rady Nadzorczej, audytorów wewnętrznych, pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia. Istnieje możliwość zorganizowania ww. szkolenia dla członków Rady Nadzorczej, ze szczególnym uwzględnieniem członków Komitetu Audytu – indywidualnie na zamówienie Banku.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych.

Cel

Celem niniejszego szkolenia jest przygotowanie dokumentacji do oceny i wspólny przegląd zasad zarządzania ryzykiem braku zgodności z uwzględnieniem wytycznych jednostek zarządzających systemem ochrony.

Korzyści

1. W ramach szkolenia zdefiniowane zostaną pojęcia i mierniki adekwatności, skuteczności i efektywności zarządzania ryzykiem braku zgodności,
2. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona weryfikacja organizacji i zadań komórki ds. zgodności.
3. Uczestnik szkolenia otrzyma informacje niezbędne do weryfikacji procedur w zakresie zarządzania ryzykiem braku zgodności, z uwzględnieniem procedur (wytycznych) obydwu zrzeszeń (SGB i BPS).
4. Uczestnik otrzyma w ramach szkolenia przykłady raportów:
a. z weryfikacji Regulaminu funkcjonowania komórki ds. zgodności, Polityki zgodności / Zasad zarządzania ryzykiem braku zgodności.
b. projekt informacji dla Rady Nadzorczej do oceny efektywności zarządzania ryzykiem braku zgodności.
c. Sprawozdanie z działalności komórki ds. zgodności.
5. Uczestnicy otrzymają przykładowy plan działania Komórki ds. Zgodności, uwzględniający zapisy Rekomendacji H/13.4.
6. Uczestnicy otrzymają przykłady zweryfikowanych Regulaminów / Zasad zarządzania ryzykiem braku zgodności (zgodne z wytycznymi SSOZ BPS oraz wzorcową regulacją SSO SGB).

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.

Program

1. Podstawy prawne przeprowadzania weryfikacji i oceny efektywności oraz adekwatności i skuteczeności systemu zarządzania ryzykiem braku zgodności;
2. Weryfikacja organizacji komórki ds. zgodności, w tym zasad łączenia funkcji;
3. System zastępstw w obszarze compliance,
4. Przegląd zadań komórki ds. zgodności, ze szczególnym uwzględnieniem Rekomendacji H/13.4. oraz stanowiska KNF z dnia 01 grudnia 2022r.;
5. Tryb zatwierdzania kandydata na stanowisko kierującego komórką ds. zgodności – ocena odpowiedniości,
6. Tryb przyznawania wynagrodzenia dla pracowników komórki d zgodności, w tym zmiennych składników wynagradzania,
7. Weryfikacja procedur zarządzania ryzykiem braku zgodności;
8. Ocena efektywności, adekwatności i skuteczności zarządzania ryzykiem braku zgodności:
a. Źródła informacji o skutkach ryzyka braku zgodności,
b. Definicja mierników ilościowych,
c. Definicja mierników jakościowych,
d. Mapa ryzyka braku zgodności.
9. Przygotowanie raportów w zakresie:
1) weryfikacji procedur,
2) oceny efektywności zarządzania ryzykiem braku zgodności, ocena adekwatności i skuteczności komórki ds. zgodności,
3) sprawozdania z działalności komórki ds. zgodności,
10. Przygotowanie opinii Komitetu Audytu, zapisów do protokołów z posiedzenia Zarządu oraz posiedzenia Rady Nadzorczej w ww. sprawach;
11. Plan działania komórki ds. zgodności;
12. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia