Online
PRAWO

Prawo pracy 2025 – w stronę nowych wyzwań NOWOŚĆ

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 03.03.2025 08:30
Data zakończenia: 03.03.2025 11:45
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Pracownicy kadrowi banków spółdzielczych.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych.

Cel

Wyciąganie praktycznych wniosków, analiza konkretnych przypadków, warsztatowe rozwiązywanie problemów związanych z zarządzaniem kadrami.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.

Program

Wprowadzenie
1.Jakie zmiany na rynku pracy wpłynęły na podejście do zarządzania zasobami ludzkimi?
2.Jak polityka kadrowa pomaga w osiąganiu celów biznesowych?
3.Jakie wyzwania w obszarze HR pojawiły się w ostatnim roku?
Warsztat:
• Identyfikacja kluczowych wyzwań kadrowych w grupach – analiza specyfiki sektorowej i tworzenie listy priorytetów.

Nawiązanie stosunku pracy
1.Jak odróżnić sytuacje wymagające zawarcia umowy o pracę od tych, gdzie można zastosować umowy cywilnoprawne?
2.Jakie dokumenty są niezbędne podczas zatrudniania pracownika?
3.Jak wdrożyć zasady RODO w procesie zatrudnienia?
Warsztat:
• Tworzenie wzorów dokumentacji zatrudnienia – co jest konieczne, a co fakultatywne?
• Przegląd realnych przypadków: kiedy wybrać umowę o pracę, a kiedy zlecenie?
• Co zawiera umowa o pracę a co umowa cywilnoprawna

Czas pracy i organizacja elastycznych form zatrudnienia
1. Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu grafików pracy?
2. Jak kontrolować czas pracy osób pracujących zdalnie?
3. Jakie systemy organizacji czasu pracy warto wdrożyć w kontekście specyfiki danej organizacji?
Warsztat:
• Przegląd realnych przypadków z organizacji czasu pracy – analiza i wnioski.

Uprawnienia pracownicze i work-life balance
1. Jak wdrożyć przepisy o work-life balance w praktyce?
2. Jak planować urlopy, aby zapewnić równowagę między potrzebami firmy a prawami pracownika?
3. Jakie są konsekwencje nieprzestrzegania uprawnień rodzicielskich?
Warsztat:
•Tworzenie planu urlopowego i rozwiązywanie problemów związanych z przesunięciami i odwołaniem urlopu.
• Studium przypadku

Wynagrodzenia i benefity
1. Jak zapewnić przejrzystość wynagrodzeń zgodnie z nową dyrektywą UE o przejrzystości wynagrodzeń?
2. Jakie benefity najlepiej wspierają retencję pracowników?
3. Studium przypadków
Warsztat:
Tworzenie struktur wynagrodzeń

Praca zdalna i nowe regulacje
1. Jak wprowadzić procedurę pracy zdalnej zgodnie z przepisami?
2. Jak kontrolować pracowników pracujących zdalnie, respektując przepisy RODO?
3. Jak organizować zwrot kosztów dla pracowników zdalnych?
4. Praca zdalna z zagranicy
Warsztat:
• Przygotowanie polityki pracy zdalnej w organizacji – case study.
• Symulacja kontroli pracownika zdalnego – jak działać zgodnie z przepisami?

Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy
1. Jakie działania prewencyjne warto wdrożyć, aby przeciwdziałać mobbingowi?
2. Jakie są różnice między dyskryminacją pośrednią a bezpośrednią?
3. Jak skutecznie wdrożyć procedury antymobbingowe i antydyskryminacyjne?
Warsztat:
• Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych – analiza rzeczywistych przypadków mobbingu i dyskryminacji.
• Tworzenie procedur antymobbingowych i antydyskryminacyjnych – checklisty i dobre praktyki.

Rozwiązywanie umów o pracę
1. Jak uniknąć błędów przy rozwiązywaniu umów o pracę?
2. Jakie prawa przysługują pracownikowi, a jakie pracodawcy w procesie wypowiedzenia?
3. Jak poprawnie sporządzić świadectwo pracy?
Warsztat:
• Studium przypadku
• Analiza najczęstszych błędów w świadectwach pracy.

Zasady kontroli trzeźwości pracowników
1. Jakie grupy pracowników obejmują przepisy o kontroli trzeźwości?
2. Jak przeprowadzić kontrolę, respektując prawa pracownika i procedury RODO?
3. Jak długo przechowywać wyniki badania trzeźwości w dokumentacji?
Warsztat:
• Tworzenie polityki prewencyjnej kontroli trzeźwości w organizacji.
• Przegląd przykładów praktycznych – jak postępować w trudnych sytuacjach?

Planowane zmiany
1. Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń (od 2026)
2. Nowa definicja mobbingu
3. Nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy
4. Ustawa antyhejterska
5. Obowiązek raportowania ESG
6. Zmiany przepisów imigracyjnych i nowe zasady zatrudniania cudzoziemców
7. Sztuczna inteligencja a związki zawodowe – nowelizacja ustawy
8. Zmiany w L4, badaniach medycyny pracy i maksymalnych temperaturach w miejscu pracy
9. Wigilia wolna od pracy

Podsumowanie i zakończenie.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia