Online
PRAWO

Prawna problematyka rachunków oszczędnościowych, obowiązki banku związane ze śmiercią posiadacza rachunku oszczędnościowego

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 20.05.2025 09:00
Data zakończenia: 20.05.2025 13:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

pracownicy obsługujący depozyty klientów oraz realizujący operacje rozliczeniowe

Wymagania

podstawowa znajomość zagadnień związanych z rozliczeniami i rachunkami bankowymi

Cel

Przedstawienie podstaw prawnych regulujących problematykę rachunków bankowych ze szczególnym uwzględnieniem zasad otwierania rachunków oszczędnościowych, rozliczeń związanych ze śmiercią posiadacza rachunku. Usystematyzowanie wiedzy oraz prezentacja aktualnego orzecznictwa sądowego.

Korzyści

Uzyskanie aktualnej wiedzy dotyczącej omawianej problematyki oraz bieżące wyjaśnienie problemów prawnych.

Metodyka

Wykład wraz z prezentacją multimedialną i ćwiczeniami. Przykłady wypełniania dokumentacji związanej z ustanowieniem zabezpieczeń hipotecznych.
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 120min.

Program

I. Rachunek oszczędnościowy
Funkcja rachunku oszczędnościowego.
Zasady zawarcia umowy rachunku oszczędnościowego.
Podstawowe zasady rozliczeń na rachunku oszczędnościowym.

II. Skutki śmierci posiadacza rachunku oszczędnościowego:
1.Założenia regulacji dotyczących śmierci posiadacza rachunku.
2. Rozwiązanie umowy rachunku bankowego:
a) rozwiązanie umowy rachunku w związku ze śmiercią posiadacza,
b) obowiązki banku związane z ustaleniem danych posiadacza rachunku,
c) obowiązki banku wobec gminy – ostatniego miejsca zamieszkania posiadacza rachunku,
d) skutki rozwiązania umowy:
– skutki prawne rozwiązania umowy rachunku,
– waloryzacja środków.
3. Zapis na wypadek śmierci – obowiązki banków:
a) zakres obowiązków informacyjnych:
b) regulacje dotyczące obowiązku poszukiwania zapisobiorcy.
4. Rozliczenia z tytułu kosztów pogrzebu posiadacza rachunku.
5. Zasady rozliczeń ze spadkobiercami posiadacza rachunku oszczędnościowego.
6. Wpływ śmierci posiadacza rachunku oszczędnościowego na realizację zajęć egzekucyjnych na rachunku.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia