Ogłoszenie upadłości oraz otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego – warsztaty prawne
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do kierownictwa oraz pracowników odpowiedzialnych za monitorowanie windykacji, a także osób na kluczowych stanowiskach i do Członków Zarządu.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Przedstawienie problematyki upadłości konsumenckiej jako procedury windykacji wierzytelności bankowych w świetle nowych regulacji prawnych wynikających z implementacji Dyrektywy Drugiej Szansy. Omówienie problemów i zagrożeń dla Banków związanych z treścią nowych regulacji dotyczących upadłości konsumenckiej oraz restrukturyzacji kredytowej.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
1. Zdolność upadłościowa osoby fizycznej – kto może ogłosić upadłość konsumencką
2. Dwa tryby upadłości konsumenckiej – upadłość uproszczona i na zasadach ogólnych
3. Fazy procedury oddłużenia osoby fizycznej
4. Kiedy wierzyciel może złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej
5. Upadłość konsumencka małżonków, upadłość a stosunki majątkowe małżeńskie
6. Wierzyciel zabezpieczony rzeczowo na mieniu upadłego
7. Informacja o wniosku o ogłoszenie upadłości
8. Postanowienie o ogłoszeniu upadłości – źródła informacji
9. Upadłość konsumencka jednego z dłużników, a dochodzenia wierzytelności od pozostałych dłużników osobistych i rzeczowych
10. Zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym – ćwiczenie praktyczne ze zgłoszenia wierzytelności
11. Wpływ upadłości konsumenckiej na umowę rachunku bankowego i umowy powiązane z umową rachunku
12. Wpływ upadłości konsumenckiej na umowy kredytowe
13. Przesłanki umorzenia postępowania upadłościowego
14. Faza likwidacji masy majątkowej, sprzedaż istotnych składników majątku dłużnika
15. Wypłata środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych dłużnika
16. Plan spłaty wierzycieli
17. Odmowa ustalenia planu spłaty wierzycieli albo umorzenia zobowiązań upadłego
18. Uprawnienia i obowiązki upadłego w okresie wykonania planu spłaty wierzycieli
19. Przesłanki dopuszczalności zmiany planu spłaty wierzycieli
20. Przesłanki dopuszczalności uchylenia planu spłaty wierzycieli
21. Stwierdzenie wykonania planu spłaty, skutki tego stwierdzenia
22. Umorzenie zobowiązań bez plany spłaty, warunkowe umorzenie zobowiązań
23. Pojęcie restrukturyzacji, ogólny przebieg procesu restrukturyzacji
24. Przegląd prawnej regulacji dotyczące restrukturyzacji klienta banku
25. Restrukturyzacja zobowiązania a restrukturyzacja przedsiębiorstwa dłużnika
26. Rodzaje dłużników i możliwości ich restrukturyzacji, restrukturyzacja dłużnika rzeczowego
27. Wola restrukturyzacyjna dłużnika i badanie jej istnienia
28. Wpływ podmiotów trzech na restrukturyzację pozasądową
29. Analiza wykonalności procesu restrukturyzacyjnego
30. Narzędzie restrukturyzacyjne i dobór narzędzi restrukturyzacji
31. Zawieranie umowy restrukturyzacji
32. Treść umowy restrukturyzacji
33. Wpływ restrukturyzacji na ustanowione prawne zabezpieczenia spłaty
34. Ustanawianie nowych zabezpieczeń w ramach restrukturyzacji
35. Wpływ umowy restrukturyzacji na bieg terminów przedawnienia w świetle orzecznictwa sądowego
36. Sprzedaż majątku jako jedno z narzędzi restrukturyzacji – dobór odpowiedniej procedury
37. Bezskuteczność zabezpieczeń i spłaty długu niewymagalne na przedpolu upadłości i restrukturyzacji
38. Monitorowanie realizacji umowy restrukturyzacji
39. Rozwiązanie umowy restrukturyzacyjnej i dalsze czynności
40. Sądowe procedury restrukturyzacje i ich możliwe wykorzystanie przez bank
41. Pytania uczestników.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.