Online
RYZYKA BANKOWE

Ocena skuteczności i adekwatności zarządzania ryzykiem istotnym, z uwzględnieniem ryzyka ESG, ICT, Bancassurance NOWOŚĆ

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 07.04.2025 12:30
Data zakończenia: 07.04.2025 14:00
Cena: 179.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, pracowników komórek ds. zarządzania ryzykiem, pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia. Istnieje możliwość zorganizowania ww. szkolenia dla członków Rady Nadzorczej, ze szczególnym uwzględnieniem członków Komitetu Audytu – na indywidualne zamówienie Banku.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy w zakresie identyfikacji istotnych rodzajów ryzyka w banku spółdzielczym.

Cel

Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 08.06.2021r. Rada Nadzorcza Banku jest zobowiązana do corocznej oceny adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem. Zgodnie z zapisami Ustawy o biegłych rewidentach (…) Rada Nadzorcza przeprowadza wyżej wymienioną ocenę z uwzględnieniem opinii wydanej przez Komitet Audytu (o ile został powołany).
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia przez Radę Nadzorczą oceny systemu zarządzania ryzykiem istotnym, sporządzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie, w tym przygotowanie projektu opinii Komitetu Audytu uwzględniającej ryzyko ESG, ICT, Bancassurance, zapisy BASEL3.

Korzyści

1. W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się z metodyką oceny adekwatności systemu zarządzania ryzykiem istotnym, z uwzględnieniem ryzyka ESG, ICT, Bancassurance, oraz zapisów BASEL3.
2. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona weryfikacja mierników skuteczności zarządzania ryzykiem istotnym oraz zasady korekty tych ocen na podstawie wyników audytu wewnętrznego / kontroli KNF.
3. Uczestnik otrzyma w ramach szkolenia przykład raportu z przeprowadzonej oceny adekwatności i skuteczności zarządzania ryzykiem istotnym, stanowiącą podstawę przeprowadzenia ww. oceny przez Zarząd, Komitet Audytu oraz Radę Nadzorczą.
4. Uczestnik otrzyma projekt opinii Komitetu Audytu w sprawie ww. oceny.

Metodyka

Sesja on-line prowadzona za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 1,5h.

Program

1. Podstawy prawne przeprowadzania oceny adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem istotnym w banku spółdzielczym, z uwzględnieniem ryzyka ESG, ICT, Bancassurance, oraz zapisów BASEL3.
2. Podział zadań w procesie ww. oceny.
3. Ocena adekwatności systemu zarządzania ryzykiem istotnym pod kątem:
a. Przyjętego modelu biznesowego banku,
b. Zgodności z przepisami zewnętrznym,
c. Spójności z regulacjami wewnętrznymi,
d. Dostosowania do struktury organizacyjnej.
4. Ocena skuteczności zarządzania ryzykiem istotnym – ocena mierników.
5. Korekta wyników ww. oceny o oceny wydane na podstawie przeprowadzonych audytów wewnętrznych, kontroli KNF.
6. Przygotowanie opinii Komitetu Audytu, zapisów do protokołów z posiedzenia Zarządu oraz posiedzenia Rady Nadzorczej w ww. sprawach,
7. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia