Online
STRATEGIA, ORGANIZACJA I ZARZąDZANIE

Obowiązki Rady Nadzorczej w zakresie Nadzoru Nad Systemem Kontroli Wewnętrznej – uwzględniające Rekomendację H oraz Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 8 czerwca 2021 r. w sprawie systemu zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej oraz polityki wynagrodzeń w Bankach.

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 17.12.2024 08:30
Data zakończenia: 17.12.2024 13:30
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

- członkowie Rady Nadzorczej, w tym członkowie Komitetu Audytu, - członkowie Zarządu Banku, - pracownicy zatrudnieni w komórkach organizacyjnych Banku realizujących działania związane z realizacją kontroli funkcjonalnej oraz w zakresie analizy ryzyk istotnych dla Banku, a także w zakresie realizacji zadań, które powinny być realizowane przez komórkę ds. zgodności.

Wymagania

poziom – zaawansowany

Cel

Przedstawienie działań, które powinny być podjęte tak przez Radę Nadzorczą Banku jak też przez członków Zarządu Banku, a także przez pracowników Banku w zakresie realizacji działań związanych z funkcjonowaniem Systemu Kontroli Wewnętrznej Banku Spółdzielczego.

Korzyści

Umożliwienie członkom organów statutowych Banku Spółdzielczego udziału w systemie kontroli wewnętrznej, a w szczególności przygotowanie członków Rady Nadzorczej oraz Zarządu Banku, a także pracowników Banku w ramach sprawowania nadzoru nad Systemem Kontroli Wewnętrznej.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.

Program

1. Istotne zasady funkcjonowania systemu zarządzania Bankiem, w tym systemu zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej, w nawiązaniu do struktury organizacyjnej Banku oraz mając na uwadze trzy odrębne poziomy zarządzania, które powinny być realizowane przez Bank Spółdzielczy
2. Podstawowe zasady funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w Banku. Spółdzielczym z uwzględnieniem audytu wewnętrznego realizowanego przez IPS.
3. Obowiązki Zarządu Banku w ramach systemu kontroli wewnętrznej.
4. Rola Rady Nadzorczej w systemie kontroli wewnętrznej z uwzględnieniem działań, które powinny być podjęte powołany przez Radę Nadzorczą Komitet Audytu.
5. Rodzaje mechanizmów kontrolnych stosowanych w Banku Spółdzielczym.
6. Anonimowe zgłaszanie naruszeń prawa w ramach systemu zarządzania.
7. Cele, które powinny być realizowane w ramach systemu kontroli wewnętrznej, z uwzględnieniem wytycznych przyjętych w Rekomendacji „H” Komisji Nadzoru Finansowego.
8. Weryfikacja i testowanie (kontrola funkcjonalna).
9. Podstawowe zasady realizowania kontroli funkcjonalnej.
10. Zasady realizacji weryfikacji bieżącej przez pracowników szczebla podstawowego (samokontrola).
11. Wyniki kontroli funkcjonalnej
12. Mechanizmy zapewniające niezależność komórki ds. zgodności.
13. Zakres informacji, które powinny być przedkładane Zarządowi i Radzie Nadzorczej przez komórkę ds. zgodności.
14. Zasady funkcjonowania komórki ds. zgodności.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia