Obowiązki organów statutowych Banku, w tym Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu w zakresie oceny sprawozdania finansowego za rok 2025, z uwzględnieniem przedstawienia działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, zgodnie z wymogami ESG oraz realizacji rozporządzenia CRR III obowiązujących od 01.01.2025 r.
Adresaci
- członkowie Rady Nadzorczej w szczególności członkowie Komitetu Audytu, - członkowie Zarządu Banku Spółdzielczego, - pracownicy banku pionu finansowo-księgowego.
Wymagania
poziom – zaawansowany
Cel
– przygotowanie członków Rady Nadzorczej, w tym członków Komitetu Audytu do realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, jak też z ustawy o biegłych rewidentach,
– pełna ocena sprawozdania finansowego i sprawozdania banku za rok 2025,
– realizacja obowiązków Komitetu Audytu w zakresie oceny pracy biegłego rewidenta,
– współdziałanie organów Banku z Komisją Nadzoru Finansowego, przy udziale biegłego rewidenta, na etapie przygotowania i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2025,
– wdrożenie zmian w Banku w zakresie realizacji wymogów ESG i rozporządzenia CRRIII.
Korzyści
Przygotowanie Zarządu Banku, a następnie Rady Nadzorczej oraz pracowników Banku do sporządzenia i oceny sprawozdania finansowego za rok 2025, przy uwzględnieniu obowiązków, które są związane z funkcją członka Komitetu Audytu, a także w zakresie współdziałania członków Zarządu i Radu Nadzorczej z biegłym rewidentem, który będzie oceniał sprawozdanie finansowe Banku za rok 2025 z jednoczesnym przedstawieniem działań banku w zakresie zarzadzania ryzykiem kredytowym oraz ryzykiem operacyjnym oraz zmian kapitałowych.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia, z przedstawieniem zasad, które powinny przestrzegać członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej, a następnie pracownicy Banku z pionu finansowo – księgowego na etapie opracowania, oceny i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2025. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
1. Przedstawienie procedur związanych z przygotowaniem a następnie oceną rocznego sprawozdania finansowego przez Radę Nadzorczą i badania tego sprawozdania przez biegłego rewidenta.
2. Niezbędne elementy rocznego sprawozdania finansowego, które to sprawozdanie powinno być sporządzone przez Bank Spółdzielczy (bilans, rachunek zysków i strat, zmiany kapitałowe, przepływy pieniężne)
3. Realizacja zadań, które zostały powierzone biegłemu rewidentowi w świetle w/w ustawy z dnia 11 maja 2017 r.
4. Obowiązki Banku Spółdzielczego wynikające z „Rekomendacji L”
5. Obowiązki Komitetu Audytu w świetle „Dobrych praktyk dla banków dotyczących zasad powoływania składu i funkcjonowania Komitetu Audytu”
6. Istotne obowiązki Banku Spółdzielczego w zakresie uwzględnienia, w ramach zrównoważonego rozwoju, ryzyka ESG w świetle dyrektywy CRDVI
7. Przedstawienie zmian wynikających z rozporządzenia CRRIII w zakresie:
1) funduszy własnych (kapitału założycielskiego)
2) wymogów kapitałowych dla ekspozycji kredytowych zabezpieczonych Hipoteką
3) zmian w zakresie zarządzania ryzykiem kredytowym oraz ryzykiem operacyjnym a także płynności finansowej.
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Radca prawny - posiadający ponad 40 lat doświadczenia we współpracy wyłącznie z Bankami Spółdzielczymi i BGŻ S.A. Posiada uprawnienia w zakresie pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej w spółkach Skarbu Państwa, realizujący stale obowiązki Biegłego Sądowego w zakresie finansów i bankowości, posiada certyfikat potwierdzający uwzględnienie wykładowcy w „Oxford Encyclopedia” z 21.07.2015 r. Autor ok. 160 opracowań dla BS w ramach oficyny wydawniczej „Prawo w praktyce bankowej”. Na bieżąco prowadzi obsługę prawną banków spółdzielczych.