Online
STRATEGIA, ORGANIZACJA I ZARZąDZANIE

Obowiązki organów statutowych Banku, w tym Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu w zakresie oceny sprawozdania finansowego za rok 2024, z uwzględnieniem przedstawienia działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, zgodnie z wymogami ESG

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 11.03.2025 08:30
Data zakończenia: 11.03.2025 13:30
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

- członkowie Rady Nadzorczej BS w szczególności członkowie Komitetu Audytu, - członkowie Zarządu Banku Spółdzielczego, - pracownicy banku pionu finansowo-księgowego.

Wymagania

poziom – zaawansowany

Cel

– przygotowanie członków Rady Nadzorczej, w tym członków Komitetu Audytu do realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, jak też z ustawy o biegłych rewidentach,
– pełna ocena sprawozdania finansowego i sprawozdania banku za rok 2023,
– realizacja obowiązków Komitetu Audytu w zakresie oceny pracy biegłego rewidenta,
– współdziałanie organów Banku z Komisją Nadzoru Finansowego, przy udziale biegłego rewidenta, na etapie przygotowania i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2023.

Korzyści

Przygotowanie Zarządu Banku, a następnie Rady Nadzorczej oraz pracowników Banku do sporządzenia i oceny sprawozdania finansowego za rok 2023, przy uwzględnieniu obowiązków, które są związane z funkcją członka Komitetu Audytu, a także w zakresie współdziałania członków Zarządu i Radu Nadzorczej z biegłym rewidentem, który będzie oceniał sprawozdanie finansowe Banku za rok 2023.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia, z przedstawieniem zasad, które powinny przestrzegać członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej, a następnie pracownicy Banku z pionu finansowo – księgowego na etapie opracowania, oceny i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2023. Czas trwania 3 x 90 min.

Program

1. Przedstawienie procedur związanych z przygotowaniem a następnie oceną rocznego sprawozdania finansowego przez Radę Nadzorczą i badania tego sprawozdania przez biegłego rewidenta.
2. Niezbędne elementy rocznego sprawozdania finansowego, które to sprawozdanie powinno być sporządzone przez Bank Spółdzielczy.
3. Kluczowe pozycje w bilansie sporządzanym na ostatni dzień roku obrotowego.
4. Podstawowe pozycje rachunku zysków i strat sporządzanego za dany rok obrotowy.
5. Zestawienie zmian w kapitale własnym.
6. Istotne elementy rachunku przepływów pieniężnych.
7. Realizacja zadań, które zostały powierzone biegłemu rewidentowi w świetle w/w ustawy z dnia 11 maja 2017 r.
8. Kryteria niezależności biegłego rewidenta.
9. Szczegółowe omówienie obowiązków biegłego rewidenta w procesie badania sprawozdania finansowego.
10. Rola i znaczenie Rady nadzorczej oraz Komitetu Audytu w procesie powołania biegłego rewidenta.
11. Obowiązki Banku Spółdzielczego wynikające z „Rekomendacji L”:
1) procedury związane z powołaniem przez Bank Spółdzielczy biegłego rewidenta, w tym firmy audytorskiej,
2) ocena biegłego rewidenta wyznaczonego przez firmę audytorską w zakresie sporządzenia bezstronnej, niezależnej i obiektywnej opinii,
3) obowiązek Banku w zakresie udostępnienia wyników badania biegłego rewidenta KNF,
4) zobowiązanie Banku do przedstawienia biegłemu rewidentowi korespondencji Banku z KNF,
5) opracowanie przez Bank zasad postępowania Banku w zakresie przekazywania danych między KNF, firmą audytorską, kluczowym biegłym rewidentem i komórką ds. kontroli zgodności.
12. Obowiązki Komitetu Audytu w świetle „Dobrych praktyk dla banków dotyczących zasad powoływania składu i funkcjonowania Komitetu Audytu”:
1) wymogi, które powinni spełniać członkowie Komitetu, w tym problematyka „niezależności” osób, które są powoływane do Komitetu Audytu,
2) dodatkowe przedstawienie zadań Komitetu Audytu w świetle „Dobrych praktyk”,
3) omówienie procesu powoływania firmy audytorskiej z uwzględnieniem przynależności do Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia