Najważniejsze zmiany regulacyjne w obszarze wymogów kapitałowych
Adresaci
1. Członkowie Zarządu nadzorujący zarządzanie ryzykiem. 2. Pracownicy departamentów ryzyka. 3. Pracownicy departamentu audytu wewnętrznego. 4. Osoby zajmujące się procesem ICAAP oraz wyznaczaniem wymogów kapitałowych.
Wymagania
Od uczestników oczekiwana jest ogólna znajomość przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem.
Cel
1. Poznasz główne zmiany w zakresie wyznaczania wymogów kapitałowych.
2. Odświeżysz aktualną wiedzę na temat wymogów kapitałowych.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 1,5h.
Program
1. Regulacje nadzorcze dotyczące adekwatności kapitałowej.
2. Fundusze własne.
• pomniejszenia funduszy własnych – zmiany
3. Bufory kapitałowe.
4. Wymogi w zakresie funduszy własnych (MREL) – zmiany.
5. Wyznaczanie wymogów kapitałowych dla poszczególnych ryzyk – aktualne wymogi.
• ryzyko kredytowe
• ryzyko rynkowe
• ryzyko operacyjne
6. Planowane zmiany w zakresie wyznaczania wymogów kapitałowych (CRR III, CRD VI).
7. Kapitał wewnętrzny.
8. Podsumowanie zmian wynikających z nowych przepisów.
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.