Online
STRATEGIA, ORGANIZACJA I ZARZąDZANIE

Kontrola realizacji Polityki informacyjnej z uwzględnieniem MREL i IRRBB

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 31.07.2024 09:00
Data zakończenia: 31.07.2024 10:30
Cena: 159.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, pracowników komórki ds. ryzyka, komórki ds. zgodności, komórki kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy w obszarze zarządzania ryzykiem i adekwatnością kapitałową.

Cel

Zgodnie z zapisami Rozporządzenia CRRII, ustawy Prawo bankowe, rekomendacji nadzorczych oraz innych przepisów banki mają obowiązek publikacji informacji ilościowych i jakościowych. Zgodnie z zapisami Rekomendacji Z Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) informacje publikowane na podstawie części ósmej Rozporządzenia CRRII powinny być zatwierdzone przez Zarząd i Radę Nadzorczą przed publikacją.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie dokumentu testowego (w formacie obydwu zrzeszeń) w celu przeprowadzenia kontroli Polityki informacyjnej oraz wspólne zrealizowanie ww. kontroli na zdefiniowanej próbie do badania.

Korzyści

1. Uczestnik szkolenia zapozna się z podstawami prawnymi sporządzania informacji publikowanych w ramach polityki informacyjnej;
2. Uczestnik szkolenia otrzyma wzór obowiązującej w 2024r. Polityki informacyjnej;
3. Uczestnik otrzyma schemat informacji podlegających ujawnieniu za 2023r.,
4. Wzór uchwały Rady Nadzorczej w sprawie zatwierdzenia informacji podlegających ujawnieniu.
5. Wzory przykładowo wypełnionych dokumentów testowych z uwzględnieniem formatów obydwu Zrzeszeń.

Metodyka

Sesja on-line prowadzona za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Jedna sesja 1,5 godziny

Program

1. Podstawy prawne publikowania informacji;
2. Podział zadań w realizacji Polityki informacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów Rekomendacji Z;
3. Forma i miejsca publikacji informacji z uwzględnieniem zapisów Rekomendacji Z;
4. Częstotliwość ujawniania, wprowadzania zmian:
a. Weryfikacja roczna – głównie dane ilościowe,
b. Weryfikacja bieżąca – dane opisowe;
5. Definicja małej i niezłożonej, nienotowanej instytucji na podstawie Rozporządzeniem PE 2019/876;
6. Dobór próby do kontroli wewnętrznej w obszarze ujawniania informacji;
7. Omówienie zakresu ujawnień informacji na podstawie:
a. ustawy Prawo bankowe;
b. Rekomendacji nadzorczych KNF: P, H, M, Z,
c. Rozporządzenia 575/2013, z późniejszymi zmianami,
d. Zasad ładu korporacyjnego,
e. Ustawy o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym,
f. Ustawy o ochronie danych osobowych,
g. Wytycznych EBA/GL/2018/06 w sprawie ekspozycji restrukturyzowanych i nieobsługiwanych,
h. Wytycznych EBA w sprawie standardów technicznych dotyczących ujawnienia informacji w sprawie IRRBB.
8. Budowa bazy informacji archiwalnych – definicja zakresu informacji podlegających archiwizacji,
9. Omówienie dokumentu testowego – według formatu dwóch zrzeszeń.
10. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia