EXCEL – poziom średniozaawansowany
Adresaci
• Kierownicy działów administracyjnych; • Kierownicy działów HR; • Pracownicy biurowi; • Szefowie jako odbiorcy raportów; • Księgowi oraz pracownicy działu • sprzedaży; • Wszystkie osoby wykorzystujące działania matematyczne, statyczne oraz przetwarzający dane nie tylko liczbowe;
Wymagania
podstawowa znajomość MS Excel
Cel
Celem szkolenia jest pokazanie zaawansowanych możliwości programu Microsoft Excel w pracy zawodowej. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności analizy danych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego, poznają narzędzia bazodanowe i funkcje pozwalające na przetworzenie danych i skrócenie czasu wykonywanych codziennie czynności.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
PODSTAWOWA PRACA Z DANYMI
• Poprawne wprowadzanie danych do excela,
• Różnica miedzy typem danych a formatem
• Mechanizm znajdz/zamień, tekst jako kolumny, konwertowanie
FUNKCJE DO PRACY Z TEKSTEM
• Tworzenie formuł z najczęściej używanymi funkcjami jak: LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, ZŁĄCZ.TEKSTY, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, LITERY.WIELKIE, Z.WIELKIEJ.LITERY, TEKST
SORTOWANIE I FILTROWANIE DANYCH
• Sortowanie wg kilku poziomów
• Sortowanie wg koloru komórki i czcionki
• Szybkie włączanie i wyłączanie filtra
PISANIE INTELIGENTYCH FORMUŁ
• Sprawdzanie na podstawie wielu warunków, podstawowe, adresy, formuły
• Najczęściej używane funkcje logiczne jak jeżeli, oraz, lub, jeżeli, błąd
FORMATOWANIE WARUNKOWE
• Omówienie narzędzia, zestawy ikon
• Tworzenie reguł
• Zarządzanie regułami
WYSZUKIWANIE I PRZYPISYWANIE WARTOŚCI
• Wyszukiwanie danych znajdujących się w różnych zbiorach danych,
• WYSZUKAJ, PIONOWO, INDEKS, PODAJ, POZYCJĘ, FILTRUJ
GRAFICZNA PREZENTACJA DANYCH
• Wstawianie różnych wykresów
• Odpowiedni wybór wykresu
• Zmiana ustawień
• Automatyczne odświeżanie
PRACA Z DATAMI I CZASEM
• Tworzenie formuł z użyciem najczęściej używanych funkcji daty i czasu, między innymi: DATA, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, DZIŚ, DZIEŃ.TYG, DATA.RÓŻNICA, DNI.ROBOCZE
FUNCJE WARUNKOWE
• Omówienie funkcji gdzie spełnione jest jeden lub kilka warunków/kryteriów
• Tworzenie formuł z użyciem takich funkcji jak: Suma jeżeli, suma warunków, licz.jeżeli, licz.warunki, licz.puste, ile.niepustych, średnia.jeżeli, maks.warunków, unikatowe
TABELE PRZESTAWNE
• Zmienianie obliczeń wykonywanych w tabeli przestawnej
• Formatowanie tabeli przestawnej
• Filtrowanie i sortowanie w tabeli przestawnej
• Szybkie filtry w tabelach przestawnych (fragmentatory i osie czasu)
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.