e-Doręczenia – wdrożenie i obsługa narzędzia NOWOŚĆ
Adresaci
Pracownicy banków spółdzielczych.
Wymagania
Brak wymagań.
Cel
Uczestnik otrzyma kompleksową wiedze nt. e-Doręczeń, w tym: pozna akty prawne regulujące wdrożenie, korzystanie z platformy oraz zdobędzie praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia ADE, zarządzania oraz korzystania ze skrzynki w zakresie: odbioru, wysyłki, archiwizacji korespondencji.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
1. Podstawowe regulacje prawne dotyczące e-Doręczeń:
ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
przepisy wykonawcze do ustawy,
Kodek postępowania administracyjnego.
2. e-Doręczeń – wprowadzenie:
słownik pojęć,
czym są e-Doręczenia,
bezpieczeństwo stosowania e-Doręczeń (RODO, zabezpieczenia),
korzyści wynikające z wdrożenia e-Doręczeń,
przewaga e-Doręczeń nad ePUAPem, różnice między platformami,
Poczta Polska jako operator wyznaczony do obsługi e-Doręczeń,
katalog grup wysyłek wyłączonych z możliwości wysyłki w ramach z e-Doręczeń.
3. Usługi doręczenia elektronicznego:
Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) – etapy, warunki wysyłki,
Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) – etapy, warunki wysyłki,
Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (RDE) etapy, warunki wysyłki.
4. Wdrożenie e-Doręczeń:
przygotowanie wdrożenia,
utworzenie ADE,
zarządzanie skrzynką (tworzenie reguł, folderów, udzielanie dostępów, zmiana danych, zmiana administratora),
integracja z systemami EZD.
5. Obsługa platformy e-Doręczenia z poziomu skrzynki (brak integracji z systemem klasy EZD:
logowanie do skrzynki,
odbiór korespondencji przychodzącej,
wysyłka korespondencji wychodzącej,
weryfikacja statusów wysłanej korespondencji,
odbiór dowodów potwierdzających nadania,
wyszukiwanie zasobu skrzynki,
archiwizacja zasobu.
6. Obsługa skrzynki z poziomu zintegrowanego z platformą systemu klasy EZD:
rejestracja korespondencji przychodzącej,
automatyczna weryfikacja poprawności otrzymanej korespondencji (weryfikacja wystąpienia braków formalnych np. korespondencja nie została podpisana cyfrowo, nie została uwierzytelniona za pomocą profilu zaufanego),
rejestracja korespondencji wychodzącej,
weryfikacja statusów wysyłek,
automatyczne dołączanie dowodów doręczeń.
7. Reklamacje:
przyczyny składania reklamacji
metody składania reklamacji.
8. Opłaty:
PURDE,
PUH,
tradycyjna papierowa korespondencja.
9. Cyfrowy obieg dokumentów realizowany w ramach systemów klasy EZD:
obsługa korespondencji przychodzącej,
obsługa Składu Chronologicznego,
tworzenie oraz procedowanie spraw,
archiwum cyfrowe,
zalety wdrożenia pełnego cyfrowego obiegu dokumentów.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.