Czytanie ksiąg wieczystych w praktyce banków spółdzielczych NOWOŚĆ
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do pracowników banku zajmujących się udzielaniem kredytów zabezpieczonych hipotecznie.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Uczestnik rozwinie kompetencje pozwalające mu na sprawną i dokładną analizę poszczególnych działów księgi wieczystej oraz znajdujących się w nich wpisów.
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie potrafił m.in.:
1) odnaleźć szybko interesujący go wpis,
2) sprawdzić datę dokonania wpisu oraz jego podstawę,
3) ustalić, jakie prawa obciążały nieruchomość w przeszłości,
4) określić zakres obciążenia nieruchomości hipoteką,
5) sprawdzić, czy w księdze wieczystej nie znajdują się wpisy wyłączające możliwość ustanowienia hipoteki,
6) określić, czy właścicielowi nieruchomości przysługuje uprawnienie do rozporządzenia opróżnionym miejscem hipotecznym,
7) odczytać w prawidłowy sposób zawiadomienie o wpisie.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o wykład oraz metody aktywizujące uczestników, z wykorzystaniem praktycznych kazusów (studiów przypadków) związanych z omawianą problematyką.
Materiały przekazywane uczestnikom zawierają m.in. odpowiedzi od każdego z kazusów oraz test wiedzy do samodzielnego rozwiązania.
Program
1. Źródła poznania treści księgi wieczystej
1.1 Odpis zwykły i zupełny
1.2 Wydruk z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych
1.3 Wydruk treści wyświetlonych w trybie przeglądania elektronicznej księgi
wieczystej
2. Działy księgi wieczystej
1.1 Dział I
1.1.1 Oznaczenie nieruchomości
1.1.2 Wpisy praw związanych z własnością nieruchomości
1.2 Dział II Wpisy dotyczące własności i użytkowania wieczystego
1.3 Dział III
1.3.1 Wpisy dotyczące ograniczonych praw rzeczowych, z wyjątkiem hipotek
1.3.2 Wpisy ograniczeń w rozporządzaniu nieruchomością lub użytkowaniem
Wieczystym
1.3.3 Wpisy innych praw i roszczeń, z wyjątkiem roszczeń dotyczących hipotek
1.4. Dział IV Wpisy dotyczące hipotek
3. Analiza wpisów w poszczególnych działach księgi wieczystej
3.1 Wzmianki o złożonych wnioskach
3.2 Łamy księgi wieczystej
3.3 Podstawy wpisów w księdze wieczystej
4. Wybrane odpisy z księgi wieczystej
4.1 Dane właściciela nieruchomości
4.2 Numery działek, powierzchnia nieruchomości, prawa związane z jej własnością
4.3 Dokumenty stanowiące podstawę wpisu
4.4 Przeszkody do ustanowienia hipoteki na rzecz banku (służebność, dożywocie, użytkowanie)
4.5 Wpisy wyłączające rękojmię wiary publicznej ksiąg wieczystych
4.6 Podział nieruchomości quoad usum
4.7 Rodzaj hipoteki, suma hipoteki, zakres obciążenia, oznaczenie zabezpieczonej
wierzytelności
4.8 Opróżnione miejsce hipoteczne
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.