Ceny transferowe w bankach spółdzielczych w 2025 roku
Adresaci
Księgowi w bankach spółdzielczych, specjaliści ds. rozliczeń CIT.
Wymagania
Podstawy znajomości tematyki podmiotów powiązanych i rozliczeń w zakresie podatku CIT.
Cel
Znajomość regulacji obowiązujących w 2025 roku w zakresie podmiotów powiązanych, poszerzenie umiejętności w zakresie wypełniania TPR i tworzenia dokumentacji cen transferowych.
Korzyści
Rozliczenie transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi i ich właściwa wycena.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
I. Polski ład- pakiet uproszczeń w cenach transferowych
a) fakultatywne sporządzanie analiz porównawczych
b) zmiana terminów raportowania
c) zamiana sankcji w kodeksie karnym skarbowym
II. Informacja o cenach transferowych (TPR) z uwzględnieniem zmian od 2024 roku w banku spółdzielczym:
a) Rola formularza TPR w 2025 roku
b) Elementy formularza TPR
c) Sposób ujęcia w formularzu transakcji nietypowych
d) Podpisanie i przesłanie formularza
e) Sankcje
III. Identyfikacja podmiotów powiązanych w bankach spółdzielczych , stosowanie procedury TP w JPK przez organy podatkowe przy kontrolach
a. Podmioty powiązane kapitałowo i personalnie, a w tym:
• powiązania pionowe i poziome,
• powiązania bezpośrednie i pośrednie,
• co oznacza wywieranie znaczącego wpływu?
• powiązanie kapitałowe,
• powiązanie organizacyjne,
• powiązanie zarządcze,
• powiązanie rodzinne,
• powiązania osobowe,
• pozostałe rodzaje powiązań,
• praktyczne przykłady.
b. Podmioty mające siedzibę albo miejsce zamieszkania w rajach podatkowych
IV. Na co zwrócić uwagę tworząc dokumentację w 2025 roku za 2024 rok -obowiązki sprawozdawcze banku spółdzielczego
a) jak zidentyfikować transakcje podlegające raportowaniu?
b) zasady tworzenia analizy porównawczej. Jak wskazać podmioty najbardziej porównywalne?
c) co oznacza aktualizacja analizy porównawczej?
d) wpływ wojny w Ukrainie na obowiązki sprawozdawcze podmiotów powiązanych
V. Dokumentacja lokalna (Local File) i jej zastosowanie w 2025 roku:
a. Opis podmiotu powiązanego,
b. Strategia,
c. Analiza funkcjonalna w tym:
• funkcje,
• ryzyka,
• aktywa.
d. Analiza finansowa:
• sposób kalkulacji wynagrodzenia,
• koszty,
• warunki płatności.
e. informacje finansowe,
h. załączniki.
VI. Raje podatkowe – nowe progi dokumentacyjne
a) Bezpośrednie transakcje rajowe – obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze
b) Procedury należytej staranności – jakie oświadczenia pozyskiwać? Jak ustalić rzeczywistego właściciela?
VII. Uzasadnienia gospodarcze transakcji i ich znaczenie przy kontroli podatku dochodowego u podmiotów powiązanych.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.