Akademia Monitoringu Kredytowego – Cz. II Monitoring klientów instytucjonalnych oraz monitoring zabezpieczeń
Adresaci
Akademia Monitoringu Kredytowego skierowana jest do: a) pracowników przeprowadzających analizę kredytową klienta indywidualnego i instytucjonalnego; b) doradców kredytowych; c) pracowników zajmujących się przeglądem ekspozycji kredytowych
Wymagania
Wiedza kredytowa.
Cel
Uczestnik Akademii będzie przygotowany do pracy na stanowisku pracownika komórki/stanowiska monitoringu:
a) będzie znał podstawy prawne i posiadał wiedzę umiejętnego ich wykorzystania w procesie przeglądu ekspozycji kredytowych,
b) pozna wytyczne Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego w zakresie restrukturyzacji oraz monitorowania kredytów,
c) nabędzie umiejętności efektywnej oceny sygnałów mogących wpłynąć na pogorszenie sytuacji dłużnika,
d) będzie potrafił:
‒ zebrać i ocenić dokumenty niezbędne do przeprowadzenia monitoringu
‒ ocenić sprawozdania finansowe,
‒ przygotować raport z monitoringu i oceni ryzyko mogące mieć wpływ na zmianę klasyfikacji ekspozycji kredytowej,
‒ ocenić wskaźniki finansowe,
‒ ocenić jakość i wartość przyjętych zabezpieczeń,
‒ właściwie zaklasyfikować ekspozycję kredytową, a także wyznaczyć prawidłowy poziom rezerw celowych
Korzyści
a) ograniczenie ryzyka kredytowego,
b) właściwa interpretacja wskaźników finansowych i sygnałów ostrzegawczych,
c) prawidłowa klasyfikacja kredytów,
d) odpowiedni poziom rezerw celowych,
e) znajomość przepisów, wytycznych i rekomendacji mających wpływ na właściwy proces przeglądu ekspozycji kredytowych
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Sesja on-line 3 x 1,5h.
Program
1. Proces kredytowy – jak wygląda w regulacjach bankowych?
2. Cel oraz znaczenie przeglądu ekspozycji kredytowej,
3. Terminy przeglądu oraz czynności w ramach procesu monitorowania ekspozycji kredytowej,
4. Dokumentacja, będąca podstawą do przygotowania dokumentów w zakresie przeglądu ekspozycji kredytowych,
5. Jak postąpić w przypadku braku sprawozdań finansowych – oczekiwania UKNF
6. Monitoring terminowości oraz sytuacji ekonomiczno-finansowej,
7. Uwzględnienie analizy ryzyka branży w procesie przeglądu ekspozycji kredytowych
8. Monitoring i analiza ryzyka związanego z zabezpieczeniem kredytu:
a) analiza zabezpieczeń – adekwatności i skuteczności ich ustanowienia,
b) szczególna forma zabezpieczenia – jak wyznaczyć i czym się kierować,
c) korzystanie z baz danych ze szczególnym uwzględnieniem bazy AMRON oraz innych źródeł informacji o wartości zabezpieczenia, sposoby wyceny zabezpieczenia,
d) wskaźnik LTV – jako narzędzie oceny jakości zabezpieczenia hipotecznego,
e) wpływ czynników ESG na wartość zabezpieczenia hipotecznego – istota ryzyka klimatycznego,
f) ryzyko związane z rozporządzaniem opróżnionym miejscem hipotecznym.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.