BHP dla pracowników administracyjno-biurowych
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników, którzy podjęli pracę, a których obowiązuje wymóg odbycia szkolenia BHP w okresie 12 miesięcy od daty zatrudnienia, bądź też obecnych pracowników, którzy powinni odbyć szkolenie raz na 5 lat.
Cel
Przekazanie informacji dotyczących ochrony pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa przeznaczonych dla pracowników administracyjno-biurowych.
Korzyści
• przekazanie informacji adekwatnych do stanowiska pracy pracownika administracyjno-biurowego,
• rzetelność informacji względem aktualnych przepisów prawa,
• realizacja materiału w przystępnej i ciekawej formie,
• elastyczny czas i miejsce realizacji szkolenia,
• wydanie zaświadczenia zgodnego z przepisami prawa.
Ponadto:
Brak kosztów delegacji dla pracodawcy.
Możliwość realizowania kursu w dogodnym czasie i miejscu.
Metodyka
Kurs e-learningowy (udźwiękowiony, interaktywny, z przykładami i ćwiczeniami), dostępny na platformie e-learningowej BODiE.
Kurs kończy się wystawieniem zaświadczenia, wydanego na podstawie § 16 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU Nr 180, Poz. 1860 z późn. zm.).
Program
1. Wybrane zagadnienia prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków i uprawnień pracowników administracyjno-biurowych:
- Obowiązki i odpowiedzialność pracodawcy za sprawy bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Obowiązki i odpowiedzialność osoby kierującej pracownikami za sprawy BHP;
- Obowiązki i odpowiedzialność pracownika za przestrzeganie przepisów i zasad BHP;
- Ochrona pracy kobiet, w szczególności podczas pracy na stanowisku komputerowym;
- Ochrona pracy młodocianych, w szczególności podczas pracy biurowej;
- Profilaktyczna ochrona zdrowia pracowników, w szczególności badania okresowe i inne.
2. Zagrożenia wypadkowe związane ze środowiskiem pracy:
- Wypadki przy pracy i choroby zawodowe w szczególności związane z pracą biurową;
- Zagrożenia i metody ochrony w procesach pracy;
- Omówienie przykładowej oceny ryzyka na stanowisku administracyjno-biurowym;
- Wpływ na bezpieczeństwo i samopoczucie pracownika powierzchni i kubatury pomieszczenia, szerokości przejść w pomieszczeniu;
- Mikroklimat środowiska pracy – oświetlenie, temperatura powietrza i wilgotność, wentylacja i klimatyzacja;
- Zasady bezpiecznego poruszania się w biurze, po schodach i na terenie zakładu;
- Ogólna organizacja stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, dostępu do stanowiska, jego powierzchni oraz wymagań dotyczących oświetlenia dziennego i sztucznego;
- Ergonomia ustawienia elementów stanowiska pracy: komputera, monitora, siedziska, drukarki, a także np. skanera, telefonu i inne;
- Bezpieczeństwo korzystania z innych urządzeń biurowych, jak kopiarki, faksy, niszczarki itp.
3. Postępowanie w razie wypadku i awarii:
- Postępowanie w razie wypadku przy pracy;
- Postępowanie w razie wystąpienia awarii urządzeń zwłaszcza zasilanych prądem elektrycznym;
- Postępowanie w razie pojawienia się pożaru.
4. Wybrane zagadnienia prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków i uprawnień pracowników administracyjno-biurowych:
- Obowiązki i odpowiedzialność pracodawcy za sprawy bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Obowiązki i odpowiedzialność osoby kierującej pracownikami za sprawy BHP;
- Obowiązki i odpowiedzialność pracownika za przestrzeganie przepisów i zasad BHP;
- Ochrona pracy kobiet, w szczególności podczas pracy na stanowisku komputerowym;
- Ochrona pracy młodocianych, w szczególności podczas pracy biurowej;
- Profilaktyczna ochrona zdrowia pracowników, w szczególności badania okresowe i inne.
5. Zagrożenia wypadkowe związane ze środowiskiem pracy:
- Wypadki przy pracy i choroby zawodowe w szczególności związane z pracą
- Zagrożenia i metody ochrony w procesach pracy;
- Omówienie przykładowej oceny ryzyka na stanowisku administracyjno-biurowym;
- Wpływ na bezpieczeństwo i samopoczucie pracownika powierzchni i kubatury pomieszczenia, szerokości przejść w pomieszczeniu;
- Mikroklimat środowiska pracy: oświetlenie, temperatura powietrza i wilgotność, wentylacja i klimatyzacja;
- Zasady bezpiecznego poruszania się w biurze, po schodach i na terenie zakładu;
- Ogólna organizacja stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, dostępu do stanowiska, jego powierzchni oraz wymagań dotyczących oświetlenia dziennego i sztucznego;
- Ergonomia ustawienia elementów stanowiska pracy: komputera, monitora, siedziska, drukarki, a także np. skanera, telefonu i innych;
- Bezpieczeństwo korzystania z innych urządzeń biurowych, jak kopiarki, faksy, niszczarki itp.
6. Postępowanie w razie wypadku i awarii:
- Postępowanie w razie wypadku przy pracy
- Postępowanie w razie wystąpienia awarii urządzeń zwłaszcza zasilanych prądem elektrycznym;
- Postępowanie w razie pojawienia się pożaru.
Warunkiem poprawnego działania kursu e-learningowego jest posiadanie komputera z dostępem do Internetu oraz zaktualizowanej przeglądarki internetowej (zaleca się stosowanie przeglądarki Google Chrome lub Mozilla Firefox), a także podłączonych głośników (ew. słuchawek). W przypadku braku możliwości realizacji szkolenia e-learningowego wraz z domyślnymi ustawieniami przeglądarki należy ustawić w przeglądarce internetowej następujące opcje:
– obsługę JavaScript (w zakładce Narzędzia-> Opcje internetowe),
– wyłączyć blokowanie wyskakujących okienek (w zakładce Narzędzia) – dotyczy szkoleń BHP.