Online
AUDYT, KONTROLA WEWNęTRZNA

Kontrola doraźna w obszarze Systemu Informacji Finansowej (SInF) NOWOŚĆ

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 08.12.2025 12:30
Data zakończenia: 08.12.2025 15:30
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem członka Zarządu nadzorującego AML/FT, ABI-ICT, Koordynatora i Analityka AML/FT, Dyrektorów Oddziałów, pracowników Komórki ds. zgodności, Komórki ds. kontroli wewnętrznej, Komórki ds. ryzyka, Audytorów wewnętrznych (w bankach samodzielnych) oraz innych osób zainteresowanych problematyką szkolenia.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy – oczekiwana podstawowa wiedza na temat funkcjonowania informatyki w banku spółdzielczym.

Cel

UKNF pismem z dnia 12.09.2025r. wskazała na nieprawidłowości związane z raportowaniem w ramach Systemu Informacji Finansowej (SInF). Na tej podstawie w Banku powinien powstać raport dla Zarządu sporządzony w oparciu o wyniki postępowania wyjaśniającego lub o wyniki kontroli doraźnej w sprawie SInF.
Pismo UKNF sugeruje również wdrożenie regulacji wewnętrznej dotyczącej raportowania w sprawie SInF. Procedura taka nie powinna być oderwana od zasad raportowania rachunków do BFG.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz kontroli doraźnej oraz sporządzenie na tej podstawie pisma do Zarządu w sprawie raportowania SInF, a także przygotowanie dokumentu testowego do kontroli SInF.

Korzyści

Uczestnik otrzyma projekty / przykłady:
1. Pisma do Zarządu sporządzonego na podstawie działań wyjaśniających,
2. Zarządzenia Prezesa Zarządu w sprawie kontroli doraźnej,
3. Dokumentu testowego do kontroli poprawności raportowania w sprawie SInF – w układzie dwóch zrzeszeń,
4. Procedury raportowania danych rejestrowanych

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia, prowadzone w formie wykładu wraz z przedstawieniem studiów przypadków oraz przykładów wynikających z wiedzy i doświadczenia prowadzącego. Czas trwania 2 x 90 min.

Program

1. Definicja danych rejestrowanych podlegających raportowaniu,
2. Zróżnicowanie ze względu na cel, zbiorów danych raportowanych do:
a. BFG,
b. KAS.
3. Ewidencja odstępstw, w tym danych rolników,
4. Organizacja raportowania danych rejestrowanych,
5. Zasady wyjaśniania / usuwania błędów,
6. Kontrola w obszarze raportowania SInF:
a. Dobór próby do kontroli,
b. Podział zadań,
c. Prawidłowość raportowania dat zamknięcia i otwarcia rachunków,
d. Raportowanie w sprawie organizacji podmiotu,
e. Informacja dotycząca dokumentu tożsamości,
f. Kompletność raportowanych danych,
g. Dane identyfikacyjne posiadaczy rachunków i pełnomocników,
h. Wyjaśnienie niezgodności oraz ponowne przesłanie danych, wykorzystanie raportów generowanych z systemu ewidencyjno – księgowego,
i. Zatwierdzanie odstępstw,
j. Terminowość raportowania,
k. Przechowywanie danych,
7. Omówienie pisma do Zarządu,
8. Omówienie procedury raportowania informacji rejestrowanych,
9. Pytania i odpowiedzi.

Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną  drogą mailową na: sesje@bodie.pl

Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.

Absolwentka Wydziału informatyki ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Studiów Podyplomowych PAN w Warszawie (audyt wewnętrzy), Studiów Podyplomowych WSB we Wrocławiu (Compliance i kontrola wewnętrzna), Doktorantka w Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Certyfikowany Oficer Compliance.
Doświadczony szkoleniowiec w obszarze kontroli wewnętrznej (w tym ryzyka braku zgodności i audytu wewnętrznego), ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń dla Rad Nadzorczych w zakresie obowiązków wynikających z przepisów prawa. Wieloletni praktyk bankowy, aktualnie zatrudniona w banku spółdzielczym na Stanowisku ds. zgodności, funkcji kontroli oraz IOD.
Współautorka książki pt.: Rada nadzorcza w banku spółdzielczym.

Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia