Wpływ upadłości i postępowania restrukturyzacyjnego na umowę rachunku bankowego. Zarządzenie rachunkiem bankowym posiadacza w upadłości i restrukturyzacji.
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do każdego pracownika sektora bankowego, który w praktyce spotyka się z zagadnieniami upadłości/restrukturyzacji posiadacza rachunku bankowego.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Przedmiotem szkolenia jest kompleksowe omówienie skutków ogłoszenia upadłości lub otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego na umowę rachunku bankowego, zarówno tzw. konsumenckiego, jak i prowadzonego dla przedsiębiorcy. W ramach szkolenia omówiony zostanie wpływ tych procesów na samą umowę, jak i możliwość dysponowania środkami na rachunku bankowym oraz wskazane zostaną obowiązki banków. Ponadto przedstawione zostaną dodatkowe zagadnienia, które powstają w związku z upadłości/restrukturyzacją posiadacza.
Szkolenie ma na celu ograniczenie ryzyka wystąpienia odpowiedzialności banku w związku z nieprawidłowym postępowaniem.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.
Program
1. Uwagi ogólne.
2. Pojęcie masy upadłości i majątek wyłączony z masy upadłości.
3. Pozyskanie informacji o upadłości posiadacza rachunku bankowego – analiza Krajowego Rejestru Zadłużonych.
4. Wpływ upadłości konsumenckiej na umowę rachunku bankowego.
5. Wpływ upadłości na zasadach ogólnych na umowę rachunku bankowego.
6. Wpływ upadłości na umowę rachunku bankowego wspólnego.
7. Wpływ upadłości/restrukturyzacji na zajęcie wierzytelności z rachunku bankowego.
8. Omówienie stanowisko Komisji Nadzoru Finansowego.
9. Zarządzenie rachunkiem posiadacza w upadłości.
10. Komunikacja banku z syndykiem masy upadłości.
11. Wykonanie obowiązku zawiadomienia syndyka o prowadzeniu rachunku bankowego.
12. Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego w toku postępowania upadłościowego.
13. Opłaty i prowizja związane z prowadzeniem rachunku bankowego.
14. Upadłość posiadacza rachunku bankowego powierniczego.
15. Upadłość a środki na rachunku VAT.
16. Wykonywanie obowiązków informacyjnych wobec rachunku posiadacza w upadłości.
17. Beneficjent rzeczywisty podmiotu w upadłości.
18. Wpływ postępowania restrukturyzacyjnego na umowę rachunku bankowego.
19. Pytania uczestników szkolenia.
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.