Online
STRATEGIA, ORGANIZACJA I ZARZąDZANIE

Przegląd struktury organizacyjnej oraz identyfikacja funkcji kluczowych NOWOŚĆ

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 27.10.2025 09:00
Data zakończenia: 27.10.2025 10:30
Cena: 199.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, pracowników ds. organizacji i ds. kadr, pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy w obszarze organizacji banku spółdzielczego.

Cel

Zgodnie z zapisami Rekomendacji M struktura organizacyjna banku powinna podlegać okresowemu (co najmniej raz w roku) przeglądowi zarządczemu. Przegląd dokumentowany jest w formie raportu. Podział zadań powinien uwzględniać trzy linie obrony i powinien mieć swoje odzwierciedlenie w zadaniach członków Zarządu. Znaczące zmiany w podziale kompetencji członków zarządu zgodnie z nową Metodyką oceny odpowiedniości KNF powinny oznaczać ocenę wtórną zarządu. Ponadto, zgodnie z zapisami Ustawy Prawo bankowe, kandydaci na stanowiska kluczowe powinni przedstawić informacje wymagane od kandydatów na członków Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
Celem niniejszej sesji jest przeprowadzenie wspólnego przeglądu:
1. Struktury organizacyjnej z uwzględnieniem trzech linii obrony,
2. Regulaminu organizacyjnego w celu dostosowania do podziału zadań,
3. Regulaminu działania zarządu,
4. Zasad identyfikacji funkcji kluczowych.

Korzyści

1. Uczestnik zapozna się z wymaganiami ustawy Prawo bankowe odnośnie podziału zadań wśród członków zarządu – art. 22a Prawa bankowego.
2. Będzie potrafił przeprowadzić weryfikację struktury organizacyjnej i przygotować raport w tym zakresie.
3. Uczestnikom szkolenia zostanie udostępniony wzór:
a. Schematu struktury organizacyjnej z uwzględnieniem trzech linii obrony,
b. Regulaminu organizacyjnego,
c. Regulaminu działania zarządu,
d. Notatek z przeglądu ww. regulaminów,
e. Notatki z przeglądu struktury organizacyjnej.
f. Raportu z identyfikacji funkcji kluczowych,
g. Zakresu informacji wymaganych od kandydata na stanowisko kluczowe.

Metodyka

Sesja on-line prowadzona za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia.

Program

1. Podział zadań wśród członków zarządu, zgodnie z art. 22a Ustawy Prawo bankowe,
2. Rozdzielenie funkcji oceny ryzyka od działalności operacyjnej, która to ryzyko generuje,
3. Uwzględnienie w podziale zadań ostatnich zmian przepisów oraz wyników kontroli wewnętrznych i zewnętrznych (Ustawa zapewnieniu dostępności usług, STIR, AML/FT, ICT itd.),
4. Identyfikacja funkcji kluczowych na podstawie:
a. Rekomendacji M,
b. Ustawy Prawo bankowe,
c. Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej,
d. Rekomendacji Z KNF,
5. Ocena odpowiedniości kandydata na stanowisko kluczowe w Banku.
6. Pytania i odpowiedzi.

Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną  drogą mailową na: sesje@bodie.pl

Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.

Renata Szostak-Małysa

Absolwentka Wydziału informatyki ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Studiów Podyplomowych PAN w Warszawie (audyt wewnętrzy), Studiów Podyplomowych WSB we Wrocławiu (Compliance i kontrola wewnętrzna), Doktorantka w Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Certyfikowany Oficer Compliance.
Doświadczony szkoleniowiec w obszarze kontroli wewnętrznej (w tym ryzyka braku zgodności i audytu wewnętrznego), ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń dla Rad Nadzorczych w zakresie obowiązków wynikających z przepisów prawa. Wieloletni praktyk bankowy, aktualnie zatrudniona w banku spółdzielczym na Stanowisku ds. zgodności, funkcji kontroli oraz IOD.
Współautorka książki pt.: Rada nadzorcza w banku spółdzielczym.

Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia