,,Bank otwarty na każdego Klienta” – przedstawienie zasad ustalenia statusu prawnego, zasad reprezentacji i zasad odpowiedzialności podmiotów prawnych, w szczególności na etapie zawierania umów rachunku bankowego i umów kredytowych z uwzględnieniem ustalenia statusu ,,beneficjenta rzeczywistego” NOWOŚĆ
Adresaci
- pracownicy pionu kredytowego, w szczególności realizujący zadania w zakresie windykacji należności bankowych - pracownicy pionu związanego z otwarciem i prowadzeniem rachunków bankowych - osoby nadzorujące pion kredytowy i w zakresie realizacji umów rachunku bankowego - członkowie Zarządu Banku nadzorujący działalność operacyjną Banku
Wymagania
poziom – zaawansowany
Cel
Przygotowanie pracowników pionu kredytowego oraz pracowników pionu związanego z otwarciem i prowadzeniem rachunków bankowych.
Korzyści
Przygotowanie pracowników Banku Spółdzielczego do nawiązywania stosunków prawnych z nowymi klientami o zróżnicowanym statusie prawnym, w aspekcie ustalenia osób uprawnionych do reprezentacji danego podmiotu prawnego, a następnie w zakresie ustalenia zasad odpowiedzialności tych podmiotów w zakresie rozliczenia zobowiązań wobec Banku, w szczególności z tytułu zadłużenia kredytowego, a także w zakresie ustalenia ,,beneficjenta rzeczywistego”.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
1. Podstawowe zasady, które Bank powinien uwzględnić, w szczególności na etapie zawarcia umów kredytowych i umów rachunku bankowego
2. Ustalenie statusu prawnego osoby fizycznej, przy uwzględnieniu statusu konsumenta, a następnie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, w tym działalność związaną z prowadzeniem gospodarstwa rolnego
3. Szczególne zasady w zakresie ustalenia statusu prawnego ,,spółki cywilnej” w zakresie reprezentacji i następnie w zakresie odpowiedzialności za zobowiązania tej spółki wobec Banku, a także w zakresie ustalenia ,,beneficjenta rzeczywistego”
4. Status prawny, reprezentacja i odpowiedzialność spółek działających w oparciu o kodeks spółek handlowych z jednoczesnym ustaleniem ,,beneficjenta rzeczywistego”
5. Status prawny, reprezentacja i odpowiedzialność spółdzielni działających w oparciu o ustawę – Prawo spółdzielcze, ze wskazaniem ,,beneficjenta rzeczywistego”
6. Zasady ustalenia statusu prawnego stowarzyszenia działającego w oparciu o ustawę – Prawo o stowarzyszeniach z uwzględnieniem stowarzyszeń niewpisanych do KRS, a także w zakresie ustalenia ,,beneficjenta rzeczywistego”
7. Status prawny ,,fundacji” działających w oparciu o ustawę – O fundacjach, ze wskazaniem zasad reprezentacji i odpowiedzialności za obowiązania fundacji z ustaleniem ,,beneficjenta rzeczywistego”
8. Istotne ustalenia, które powinien dokonać Bank, w przypadku, gdy stroną umowy ma być Gmina, Powiat lub Województwo, ewentualnie jednostki organizacyjne Gminy, Powiatu lub Województwa ze wskazaniem zasad reprezentacji oraz odpowiedzialności jednostki samorządu terytorialnego, a także w zakresie ustalenia ,,beneficjenta rzeczywistego”
9. Ustalenie statusu prawnego reprezentacji i zasad odpowiedzialności innych podmiotów prawnych z ustaleniem ,,beneficjenta rzeczywistego” (w szczególności wspólnoty mieszkaniowe, związków zawodowych, szkół, rady rodziców, jednostek OSP.)
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Marek Tarkowski
Radca prawny - posiadający ponad 40 lat doświadczenia we współpracy wyłącznie z Bankami Spółdzielczymi i BGŻ S.A. Posiada uprawnienia w zakresie pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej w spółkach Skarbu Państwa, realizujący stale obowiązki Biegłego Sądowego w zakresie finansów i bankowości, posiada certyfikat potwierdzający uwzględnienie wykładowcy w „Oxford Encyclopedia” z 21.07.2015 r. Autor ok. 160 opracowań dla BS w ramach oficyny wydawniczej „Prawo w praktyce bankowej”. Na bieżąco prowadzi obsługę prawną banków spółdzielczych.