Sprawozdawczość obligatoryjna COREP z uwzględnieniem zmian (CRR3)
Adresaci
1. Pracownicy rozpoczynający pracę w komórkach odpowiedzialnych za sprawozdawczość. 2. Pracownicy, którzy przygotowują sprawozdania obligatoryjne, a chcą usystematyzować swoją wiedzę.
Wymagania
Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę w Zespołach zajmujących się sprawozdawczością i osób średniozaawansowanych oraz dla osób przygotowujących sprawozdania, które chcą zapoznać się ze zmianami.
Wymagania wstępne:
1. Podstawowa znajomość rachunkowości banku spółdzielczego: plan kont, ewidencja księgowa.
2. Ogólna znajomość praktyki działania banku spółdzielczego.
Cel
Rozwój kompetencji uczestników szkolenia w zakresie zasad wypełniania poszczególnych raportów sprawozdania COREP ITS.
Korzyści
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie miał uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawozdawczości i będzie potrafił:
• wyliczyć fundusze własne zgodnie z CRR3
• wyznaczyć klasy ekspozycji i kwoty ważone ryzykiem zgodnie z CRR3
• przygotować raport OP zgodnie z nowymi wymaganiami dla ryzyka operacyjnego
• prawidłowo wypełnić pozostałe raporty CR, MKR, GOV, Ostrożnej wyceny, NPE LC.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
1. CA: Kalkulacja współczynnika adekwatności kapitałowej (fundusze własne)
2. CR SA: Zmiany w wyznaczaniu klas ekspozycji
a. ekspozycje wobec instytucji
b. ekspozycje wobec przedsiębiorstw
c. ekspozycje detaliczne
d. ekspozycje zabezpieczone hipotekami na nieruchomościach oraz ekspozycje ADC
e. ekspozycje z tytułu długu podporządkowanego (POPRZEDNIO ekspozycje związane ze szczególnie wysokim ryzykiem)
f. ekspozycje kapitałowe
3. CR SA: Wymóg kapitałowy z tytułu ryzyka kredytowego
4. OPR: Nowy sposób raportowania wymogu kapitałowego z tytułu ryzyka operacyjnego
5. MKR FX Wymóg kapitałowy z tytułu ryzyka rynkowego (pozycja walutowa)
6. AVA – Ostrożna wycena
7. GOV – ekspozycje wobec instytucji rządowych i samorządowych
8. NPE LC – niewykonanie zobowiązania
Warunki i wymagania techniczne dotyczące uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie WWW lub przesłanego przez osobę upoważnioną drogą mailową na: sesje@bodie.pl
Dostęp do zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia przesyłany jest mailowo 1 dzień przed terminem.
W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności.
Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Analityk. Od kilkunastu lat związana z bankowością i bankami spółdzielczymi poprzez firmy budujące systemy analityczne dla bankowości. W trakcie kariery zawodowej uczestniczyła w wielu dużych projektach, m.in. dot. systemów informatycznych dla sektora bankowego, stworzenia pierwszego w Polsce systemu mikroprocesorowych kart płatniczych, realizacji systemów analitycznych dedykowanych dla banków spółdzielczych. Prowadziła wdrożenia sprawozdawczości obligatoryjnej w zakresie WEBIS, FINREP, COREP, LE, NB300 i MONREP.