Kurs prostego języka -zmiany w dokumentach związane z wejściem w życie Polskiego aktu o dostępności
Adresaci
Na szkolenie zapraszamy pracowników banków spółdzielczych, którzy przygotowują umowy, regulacje oraz inne teksty kierowane do klientów, takie jak odpowiedzi na pisma, reklamacje, wezwania, inną korespondencję.
Wymagania
Prosimy, aby przed szkoleniem uczestnicy zapoznali się ze standardem prostego języka, dostępnym tutaj: https://www.jasnopis.pl/prosty-jezyk/
Cel
Uczestnicy zapoznają się ze zmianami języka bankowości, które wynikają z Ustawy z dn. 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (tzw. Polskiego aktu o dostępności). Dowiedzą się, jak rozumieć przywoływaną w ustawie „zrozumiałość”. Nauczą się rozpoznawać teksty w duchu prostego języka i rozpoczną naukę tworzenia własnych.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia.
Program
• Idea i zasady prostego języka.
• Nauka rozpoznawania w tekście elementów utrudniających rozumienie.
• Nowy model komunikacji uwzględniający zmiany cywilizacyjne.
• Odbiorca tekstu w centrum uwagi – prosty język jako odpowiedź na potrzeby czytelnika.
• Komunikat przyjazny odbiorcy – strategie personalizowania tekstu i mechanizmy językowe, które ułatwiają jego rozumienie.
• Przykłady tekstów trudnych i uproszczonych (również z naszego zrzeszenia).
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.