Online
STRATEGIA, ORGANIZACJA I ZARZąDZANIE

Testowanie stosowania mechanizmów kontrolnych w zakresie przestrzegania Zasad ładu wewnętrznego oraz ładu korporacyjnego

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 16.07.2025 09:00
Data zakończenia: 16.07.2025 10:30
Cena: 179.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, Rady Nadzorczej, pracowników komórki ds. obsługi organów samorządowych, Komórki ds. ryzyka braku zgodności, komórki ds. funkcji kontroli, audytorów wewnętrznych, oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy w zakresie obsługi organów statutowych oraz kontroli wewnętrznej.

Cel

Zasady Ładu Korporacyjnego (ZŁK) oraz Zasady Ładu Wewnętrznego (Rekomendacja Z) wprowadzają szereg obowiązków, które powinny podlegać kontroli wewnętrznej. Część tych wymagań jest objęta kontrolą w różnych obszarach działania, ale nie wszystkie można jednoznacznie przyporządkować do poszczególnych obszarów kontrolnych.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne zdefiniowanie dokumentu testowego (według wzorów obydwu zrzeszeń) obejmującego wymagania ZŁK i Rekomendacji Z nie ujęte w innych dokumentach kontrolnych.

Korzyści

1. Podczas szkolenia zostaną omówione podstawowe obszary podlegające kontroli wewnętrznej wymagane przez ZŁK i Rekomendację Z,
2. Uczestnicy otrzymają wzór dokumentu testowego (w wersjach dwóch zrzeszeń) obejmującego obszary nie zdefiniowane w innych obszarach kontrolnych.
3. Uczestnicy otrzymają aktualną przykładową Politykę przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego oraz Politykę Ładu Wewnętrznego.

Metodyka

Sesja on-line prowadzona za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia.

Program

1. Zagadnienia objęte:
a. Zasadami Ładu Korporacyjnego,
b. Zasadami Ładu Wewnętrznego (Rekomendacja Z”;
2. Identyfikacja obszarów nie objętych kontrolą wewnętrzną w pozostałych, już stosowanych dokumentach testowych:
a. Kultura ryzyka,
b. Niezależność komórki ds. zgodności i komórki ds. ryzyka,
c. Polityka wynagradzania,
d. Ocena odpowiedniości,
e. Zarządzanie konfliktem interesów,
f. Polityka informacyjna,
g. Samoocena Zarządu i Rady Nadzorczej,
3. Podział zadań w zakresie przestrzegania ZŁK i Rekomendacji Z,
4. Dobór próby do kontroli,
5. Omówienie dokumentów testowych.
6. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia