Online
RACHUNKOWOść

Przygotowania do Krajowego Systemu e-Faktur w bankach spółdzielczych

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 29.07.2025 09:00
Data zakończenia: 29.07.2025 14:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Księgowi w bankach spółdzielczych, specjaliści ds. rozliczeń VAT.

Wymagania

Podstawy znajomości podatku VAT i rozliczeń w zakresie podatku należnego i naliczonego.

Cel

Znajomość aktualnych regulacji Vat obowiązujących w 2025 roku w zakresie przygotowań do KSeF i wydanych objaśnień Ministerstwa Finansów, poszerzenie umiejętności w zakresie wystawiania faktur i stosowanych stawek VAT oraz oznaczeń w Jednolitym Pliku Kontrolnym.

Korzyści

Wystawianie faktur i weryfikacja faktur zakupowych według ustawowych zasad, przygotowywanie JPK według nowej schemy.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.

Program

Krajowy System e-Faktur(KseF) – zasady stosowania
1. Założenia modelu i terminy wdrożenia w banku spółdzielczym i jego klientów- vatowców i nievatowców oraz nieprowadzących działalności gospodarczych-konsumentów
2.Funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur w 2025 roku w trybie fakultatywnym, jak odróżnić faktury z KSeF od dotychczasowych papierowych i elektronicznych?
3.Dostęp do systemu Ksef i podmioty uprawnione- omówienie kto powinien być uprawniony do konta banku spółdzielczego w KSeF i jaki typ uprawnień nadawać w zależności od stanowiska
4.Wzorzec faktury ustrukturyzowanej FA (3) oraz zasady jej wystawiania
5.Typy faktur możliwe do wystawienia w systemie KseF
6.Jakie dokumenty związane z rozliczeniem VAT będą funkcjonowały poza systemem Ksef, które klient powinien przesyłać w dotychczasowej formie?
7.Faktury do delegacji pracowniczych , jakie dane należy umieścić na fakturze dla łatwiejszego ich przypisania do podróży służbowej
8.Odpowiedzialność osób uprawnionych do korzystania z KSeF, czy ich odpowiedzialność wzrośnie?
9.Jakie dane z KSeF pozyskają urzędy skarbowe?
10.Co z paragonami z kas fiskalnych otrzymywanymi przez pracowników banku? Co z fakturami proforma i dokumentami wewnętrznymi wystawianymi przy prezentach i darowiznach?
11. Obsługa faktur związanych z zakupem usług i towarów z UE
12. Najczęstsze problemy w procesie wdrożenia KseF
13. Zmiany wprowadzone przez Ministerstwo Finansów w funkcjonowaniu KSeF.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia