Przypomnienie informacji o sprawozdawczości z zakresu funduszy własnych, ryzyka kredytowego i ryzyka operacyjnego – w świetle rozporządzeń UE nr 2024/3117 i nr 2024/1623
Adresaci
pracownicy Banków Spółdzielczych sporządzający sprawozdania na potrzeby NBP
Wymagania
Pracownicy, którzy posiadają wiedzę na temat podstawowych pojęć z zakresu sprawozdawczości ostrożnościowej Banku, znają budowę planu kont oraz mają praktykę w sporządzaniu formularzy sprawozdawczych.
Cel
Celem szkolenia jest naświetlenie zmian z zakresu sprawozdawczości ostrożnościowej Banku oraz powtórzenie wiadomości z tego zakresu.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
1. Omówienie rachunku funduszy własnych;
2. Instrukcja wypełniania formularzy z zakresu funduszy własnych: C 01, C 02, C 03, C 04;
3. Ryzyko kredytowe – omówienie formularzy C 07.00;
4. Omówienie formularzy uzupełniających występujących w ryzyku kredytowym – C 09;
5. Ryzyko operacyjne zgodnie z rozporządzeniem UE 2024/1623;
6. Opis formularza OPR OFR;
7. Dyskusja.
WYKAZ LITERATURY: Ustawa prawo bankowe, rozporządzenie wykonawcze nr 575/2013 (CRR) – tekst jednolity, rozporządzenie UE nr 2024/1623 – zmieniające rozporządzenie CRR, rozporządzenie wykonawcze UE 2024/3117 i inne.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.