Online
DZIAłALNOść KREDYTOWA

Kredytowanie działalności gospodarczej. Potencjalne błędy i prewencja na etapie oceny ryzyka i monitoringu NOWOŚĆ

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 19.05.2025 09:00
Data zakończenia: 19.05.2025 14:00
Cena: 450.00 netto zł/os.

Adresaci

Pracownicy Banków Spółdzielczych zatrudnieni w obszarze Sprzedaży (doradcy klienta) oraz w obszarze Ryzyka Kredytowego (inspektorzy/analitycy kredytowi) i Audytu Wewnętrznego,

Cel

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników banków spółdzielczych zajmujących się kredytowaniem podmiotów gospodarczych działających w różnej formie prawnej (wpis do CEIDG, spółki osobowe i spółki prawa handlowego). Szkolenie omawia najbardziej newralgiczne elementy formalnej i merytorycznej oceny ryzyka kredytowego oraz monitoringu wybranych typów klientów instytucjonalnych (korporacyjnych). Szkolenie koncentruje się na potencjalnych błędach w praktyce kredytowania , ich konsekwencjach oraz działaniach prewencyjnych ze strony banku, aby wspomnianych błędów uniknąć. . Błędy w praktyce kredytowania omawiane są na przykładach studiów przypadków (case studies. Prezentowana na szkoleniu problematyka jest bardzo mocno osadzona w polskich realiach prawnych i podatkowych.

Korzyści

Program szkolenia jest syntezą pracy prelegenta w instytucjach finansowych (banki, TFI) jako osoby odpowiedzialnej za zarządzanie ryzykiem kredytowym oraz członka komitetów kredytowych. Prelegent dzieli się swoimi doświadczeniami z przypadków udzielania i monitoringu kredytów oraz pożyczek na cele gospodarcze oraz pełnienia funkcji nadzorcy układu i doradcy dłużników negocjujących restrukturyzację z wierzycielami w tym z bankami. Prelegent dzieli się więc swą wiedzą z dwóch stron barykady. Podczas szkolenie prelegent przedstawia źródła potencjalnych problemów wynikających z niepełnej analizy ryzyka na etapie udzielania kredytów i monitoringu oderwanej od realiów formalno-prawnych i branżowych oraz niewłaściwej reakcji banku na znaki ostrzegawcze. Prelegent wskazuje też na błędy w obszarze miękkiej windykacji, jakie może popełnić bank

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu. Szkolenie będzie interaktywne (jest możliwość zadawania pytań w toku wykładu)

Program

1 Pojęcie formalnej oceny zdolności kredytowej różnych typów klientów korporacyjnych banku.
2 Case study nr 1 i Case 2 – problemy formalnej oceny zdolności kredytowej
3 Pojęcie merytorycznej oceny zdolności kredytowej. Typowe wskaźniki służące do analizy merytorycznej zdolności kredytowej. Retrospektywna i prospektywna ocena zdolności kredytowej. Znaczenie prognoz finansowych
4 Agresywna i kreatywna rachunkowość a ocena zdolności kredytowej. Pułapki analizy finansowej.
5 Ocena klientów w finansowaniu projektów inwestycyjnych w formule ”project finance” i „corporte finance”. Czynniki ryzyka. Case study nr 4 i nr 5.
6. Sposoby weryfikacji prognoz finansowych klientów przez bank w tym porównania danych branżowych, dynamiki poszczególnych wartości aktywów i pasywów i wskaźników finansowych
7. Wybrane problemy monitoringu kredytów gospodarczych z przykładem rozwiązań :
a. Brak realizacji prognoz finansowych
b. Kwestia ubezpieczenia majątku
c. Formalne i nieformalne grupy kapitałowe
d. Status podatkowy kredytobiorcy i próby optymalizacji podatkowej.
8. Znaki ostrzegawcze w monitoringu kredytów gospodarczych. Identyfikacja i miękka windykacja. Pułapki miękkiej windykacji. Case study nr 6

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia