Ocena i monitoring wartości zabezpieczeń na nieruchomościach – warsztaty kredytowe
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do doradców, analityków i pracowników zajmujących się obsługą kredytową i monitoringiem kredytobiorców oraz przyjętych zabezpieczeń.
Wymagania
Wykształcenie średnie i 2-letni staż pracy w banku.
Cel
1. Poznanie metod wyceny nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych.
2. Nabycie praktycznych metod wyceny i monitoringu wartości zabezpieczenia w postaci nieruchomości przy wykorzystaniu baz danych o nieruchomościach.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 120 min.
Program
1. Uwarunkowania ekonomiczne i finansowe banku przyjmowania zabezpieczeń na udzielone kredyty.
2. Regulacje prawne w zakresie wycen nieruchomości.
3. Badanie jakości zabezpieczenia:
3.1. Jakość prawna zabezpieczenia.
3.2. Wartość użytkowa zabezpieczenia.
3.3. Wartości finansowa.
4. Warunki stawiane zabezpieczeniom przez Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie tworzenia rezerw na ryzyko kredytowe.
5. Ocena wartości zabezpieczenie w postaci nieruchomości przez bank:
5.1. Podstawy wycen nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych.
5.2. Zasady określone w Rekomendacji S i warunki stawiane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i rady (UE) nr 575/2013
5.3. Rekomendacja J:
5.3.1. Budowa baz danych o nieruchomościach.
5.3.2. Korzystanie z baz danych – wycena nieruchomości w oparciu o bazy danych o nieruchomościach.
5.4. Przykłady oceny wartości nieruchomości na etapie rozpatrywania wniosku i w trakcie monitorowania ekspozycji kredytowej.
6. Badanie ryzyka rezydualnego zabezpieczeń na nieruchomościach.
7. Przykłady i ćwiczenia.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.