Online
RYZYKA BANKOWE

Zarządzanie ryzkiem ESG w Banku Spółdzielczym – podejście praktyczne

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 12.06.2025 09:00
Data zakończenia: 12.06.2025 12:15
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

1. Członkowie Zarządu nadzorujący zarządzanie ryzykiem 2. Pracownicy departamentu ryzyka 3. Pracownicy departamentu audytu wewnętrznego 4. Wszyscy pracownicy pracujący z ryzykiem ESG.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych.

Cel

Od momentu wdrożenia Wytycznych EBA w zakresie zarządzania ryzykiem ESG mija 5 lat. Nowe regulacje, wzrost kompetencji, BION, kontrole nadzorcze – o to wszystko dziś jesteśmy mądrzejsi. By sprostać wymaganiom nadzorczym i regulacyjnym pokaże w zrozumiały sposób jak zarządzać ryzykiem ESG , które jest dziś integralną częścią naszego biznesu a w wymiarze globalnym trendem. Powiem jak zrozumieć Taksonomię i dlaczego ona jest tak ważna w ramach portfela kredytowego, jak liczyć KPI i co to jest wskaźnik GAR i jak do niego podejść by był on w ogóle policzalny z poziomu banku spółdzielczego. Co nasz czeka w ramach sprawozdawczości ostrożnościowej i jakie wskaźniki ryzyka ESG będziemy ujawniać oraz dlaczego ryzyko klimatyczne jest tak ważne. No i minimalne gwarancje, co to takiego jest i co jest fundamentem ESG.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90min.

Program

1. Czym jest ryzyko ESG, podziała ryzyka i występowanie, istota znaczenia dla modelu biznesowego, model trzech linii obrony.
2. Ryzyko klimatyczne – istota wdrażania w regulacjach bankowych ( jak rozumieć materialność ryzyka)
3. Jak dostosować regulacje do ryzyka ESG oraz wytyczne SSO, KNF do BS w zakresie ryzyka ESG – (czyli jakie wybrać wskaźniki KPI I GAR w 2025 roku jak je liczyć, odpowiedzialność i nadzór nad ryzykiem ESG w Banku)
4. Nowe arkusze oceny ryzyka ESG – podejście praktyczne!
– Ryzyko ESG klienta
– Ryzyko ESG finansowania
jak rozróżnić kwalifikowalność od zgodności z Taksonomią i jak uprościć i zrozumieć proces wdrażania tych arkuszy w banku spółdzielczym.
5. ESG w ramach Systemu Informacji Zarządczej.
6. CRD6 i CRR3 – nowe wymogi sprawozdawcze dla Banku.
7. Regulacje zrównoważonego rozwoju (Taksonomia, Dyrektywa CSRD, ESRS ) – co z tym dalej po Omnibusie?
8. Mapa dojrzałości ryzyka ESG – jako narzędzie obligatoryjne w każdym BS

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia