Online
STRATEGIA, ORGANIZACJA I ZARZąDZANIE

Procedura zapewnienia dostępności usług bankowych w Banku Spółdzielczym, zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024r.

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 23.05.2025 09:00
Data zakończenia: 23.05.2025 12:15
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, szczególnie do Członka Zarządu ds. handlowych, pracowników odpowiedzialnych za opracowanie procedur w zakresie dostępności usług, komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych, oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy – oczekiwana podstawowa wiedza na temat sprzedaży produktów bankowych.

Cel

Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie projektu Analizy luki wdrożenia Ustawy oraz harmonogramu wdrożenia, a także wspólne opracowanie procedury zapewnienia dostępności usług.

Korzyści

1. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona identyfikacja obszarów wdrożenia zapisów Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (…),
2. Uczestnicy zapoznają się z zasadami raportowania w zakresie dostępności usług,
3. Uczestnik otrzyma przykłady:
a. Analizy luki wdrożenia ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (…),
b. Harmonogramu wdrożenia ustawy na podstawie analizy luki,
c. Procedury zapewnienia dostępności usług,
d. Instrukcji SIZ w obszarze dostępności usług,

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90min.

Program

1. Definicja dostępności na podstawie zapisów Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. 2024 poz. 731).
2. Definicja wymagań Ustawy w trzech obszarach:
a) architektonicznym,
b) cyfrowym,
c) informacyjno-komunikacyjnym.
3. Zakres stosowania ustawy:
a) produkty i usługi objęte regulacjami (np. bankowość elektroniczna, aplikacje mobilne, obsługa w placówkach).
b) Obowiązki banku spółdzielczego.
4. Wymagania techniczne i funkcjonalne:
a) Dostępność serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.
b) Ułatwienia w obsłudze klienta w placówkach bankowych (np. pętle indukcyjne, materiały w alfabecie Braille’a).
5. Komunikacja z osobami z niepełnosprawnościami:
a) Podstawy komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
b) Wykorzystanie alternatywnych i wspomagających form komunikacji.
c) Przykłady dobrych praktyk w komunikacji.
6. Szkolenia pracowników w zakresie obsługi klientów z różnymi potrzebami.
7. Analiza luki wdrożenia ustawy o dostępności usług – samoocena dostępności usług.
8. Harmonogram działań w celu pełnego wdrożenia Ustawy.
9. Procedura zapewnienia dostępności usług:
a) Definicja obszarów stosowania ustawy,
b) Zgodność z wytycznymi WCAG 2.1,
c) Zasada użycia prostego języka,
d) Podział zadań w zakresie zapewnienia dostępności usług,
e) Promowanie kultury dostępności wśród personelu banku,
f) Procedura zgłaszania potrzeb w zakresie dostępności,
g) Deklaracja dostępności,
h) Raportowanie w sprawie dostępności usług.
10. Obowiązki informacyjne, w tym zasady raportowania w sprawie dostępności usług:
a) Informacja na stronie internetowej Banku,
b) Raportowanie analizy luki wdrożenia Ustawy,
c) Raportowanie roczne o stanie zapewniania dostępności usług bankowych, zgodnie z wymogami ustawy,
d) Przekazywanie raportów do odpowiednich organów nadzoru, w tym do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
11. Omówienie zmian w pozostałych regulacjach Banku:
a) Zasady zarządzania zmianami (nowe produkty, nowe procedury),
b) Instrukcja skarg i reklamacji,
c) SIZ,
d) Polityka informacyjna.
12. Kontrola wewnętrzna w zakresie dostępności usług.
13. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia