Ocena zarządzania ryzykiem bancassurance zgodnie z nowelizacją Rekomendacji U NOWOŚĆ
Adresaci
Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, szczególnie do Członka Zarządu nadzorującego sprzedaż ubezpieczeń w Banku, Głównego Księgowego, pracowników komórki ds. ryzyka, komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych, oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
Wymagania
Poziom szkolenia: podstawowy – oczekiwana podstawowa wiedza na temat sprzedaży ubezpieczeń.
Cel
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie projektów raportów dla Zarządu, Rady Nadzorczej, Komitetu Audytu – z uwzględnieniem znowelizowanej Rekomendacji U.
Korzyści
1. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona identyfikacji obszarów raportowania w zakresie bancassurance,
2. Uczestnicy zapoznają się z zasadami raportowania w zakresie bancassurance,
3. Uczestnik otrzyma przykłady:
a. Polityki zarządzania ryzykiem bancassurance,
b. Instrukcji SIZ w obszarze bancassurance,
c. Raportów kwartalnych, rocznych,
d. Uzupełnienie raportu z zakresu ryzyka kredytowego o zapisy dotyczące wpływu bancassurance na ww. ryzyko – w cyklach półrocznych,
e. Wzoru opinii Komitetu Audytu do sprawozdania biegłego rewidenta w zakresie przestrzegania polityki rachunkowości w obszarze bancassurance,
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90min.
Program
1. Podstawy prawne zarządzania ryzykiem bancassurance,
2. Podział zadań w zakresie sprzedaży ubezpieczeń,
3. Polityka rachunkowości w obszarze bancassurance,
4. Zadania Rady Nadzorczej w procesie nadzoru nad zarządzaniem ryzykiem bancassurance,
5. Zadania Komitetu Audytu w obszarze bancassurance,
6. System informacji zarządczej w ramach sprzedaży ubezpieczeń,
7. Niezależna ocena ryzyka bancassurance (omówienie raportów) z uwzględnieniem zapisów:
a. Rekomendacji U/4,
b. Rekomendacji U/6
8. Pytania i odpowiedzi.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.