Procedura ustalania przez bank beneficjentów rzeczywistych na przykładach. Przegląd beneficjentów występujących w danych rodzajach klientów. Zasady działania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Adresaci
Pracownicy banków spółdzielczych
Program
1. Kim jest tajemniczy beneficjent rzeczywisty?
2. W jaki sposób należy wyznaczyć beneficjenta rzeczywistego, aby wypełnić wymogi
ustawy AML/CFT?
3. Identyfikacja i weryfikacja beneficjenta rzeczywistego, ustalenie struktury własności i kontroli, jako jeden ze środków bezpieczeństwa finansowego.
4. Konieczność ustalenia czy beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP).
5. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – obowiązki nałożone na podmioty
zobowiązane do rejestracji oraz na instytucje obowiązane.
6. Procedura w przypadku rozbieżności między CRBR, a informacjami zgromadzonymi przez instytucję obowiązaną.
7. Sankcje administracyjne nakładane na instytucje obowiązane za niewypełnianie
obowiązków związanych z wyznaczeniem beneficjenta rzeczywistego.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.