Efektywne formy zabezpieczenia spłaty kredytu, w szczególności w drodze ustanowienia hipoteki i przy wykorzystaniu zabezpieczenia w formie „weksla in blanco”
Adresaci
- pracownicy zatrudnieni w pionie kredytowym, w szczególności: analitycy wniosków kredytowych, osoby nadzorujące pion kredytowy, w tym pracownicy zatrudnieni w procesie windykacji kredytów - osoby nadzorujące pion kredytowy Banku
Wymagania
poziom – zawansowany
Cel
– przedstawienie praktycznych zasad w zakresie ustanawiania zabezpieczeń wierzytelności bankowych, w szczególności należności kredytowych, a następnie
– przedstawienie zasad rozliczenia zadłużenia kredytowego z przedmiotu zabezpieczenia,
w szczególności związanego z hipoteką, a także w zakresie,
– realizacji dochodzenia roszczeń przez Bank przed Sądem w sposób uproszczony
i przyspieszony w sytuacji, gdy zostało ustanowione zabezpieczenie w postaci „weksla in blanco” powiązanego także z poręczeniem wekslowym.
Korzyści
Zapewnienie właściwej realizacji zadań Banku związanych z udzielaniem kredytów powiązanych z zabezpieczeniem, które pozwala na rozliczenie przeterminowanego zadłużenia kredytowego z przedmiotu zabezpieczenia.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
1. Podstawowe zasady ustanawiania zabezpieczenia wierzytelności bankowych.
2. Szczegółowe przedstawienie zasad zabezpieczenia należności kredytowych, w drodze ustanawiania hipoteki.
3. Wskazanie osób i podmiotów uprawnionych do ustanawiania hipoteki.
4. Zakres zabezpieczenia hipotecznego po 20.02.2011 r.
5. Hipoteka, która może być ustanawiana w celu zabezpieczenia różnych wierzytelności tego samego dłużnika.
6. Możliwość ustanawiania zabezpieczenia hipotecznego dla uczestników konsorcjum bankowego, w tym status prawny „Administratora hipoteki”.
7. Zasady ustanawiania hipoteki łącznej ustawowej, a następnie hipoteki łącznej umownej.
8. Rozporządzanie przez właściciela nieruchomości „Opróżnionym miejscu hipotecznym”.
9. Przedstawienie istotnych rozstrzygnięć, które powinny być dokonane w stosunku do treści ksiąg wieczystych dla nieruchomości, które będą stanowić podstawę do ustanowienia hipoteki.
10. Omówienie istotnych zasad związanych z ustanawianiem hipoteki w świetle rekomendacji „S” i „J” Komisji Nadzoru Finansowego.
11. Podstawowe zasady, które powinny być uwzględnione na etapie ustanawiania zabezpieczenia w postaci weksla.
12. Omówienie wszystkich niezbędnych danych, które powinny być uwzględnione na etapie przyjmowania weksla „in blanco”, a także na etapie pełnego wypełnienia weksla.
13. Znaczenie deklaracji wekslowej dla ważności zobowiązania wekslowego.
14. Istotne warunki ustanowienia zabezpieczenia wierzytelności bankowych w drodze poręczenia cywilnego.
15. Szczególne Warunki związane z ustanawianiem zabezpieczenia w formie przewłaszczenia ruchomości.
16. Ustanawianie zabezpieczenia w postaci zastawu rejestrowego.
17. Pozostałe formy zabezpieczenia wierzytelności bankowych, w szczególności w drodze zawarcia i realizacji „umowy o przejęciu długu”, a także „umowy o przystąpieniu do długu”.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.