Analiza transakcji w procesie AML – Praktyczne podejście do analizy transakcji w procesie ppp i ft na podstawie Ustawy z dnia 01.03.2018r., z uwzględnieniem komunikatów GIIF
Adresaci
Pracownicy banków spółdzielczych. Osoby odpowiedzialne za ppp i ft w Banku, analitycy, pracownicy dokonujący analiz ppp i ft w banku.
Wymagania
Znajomość teorii i podstaw ppp i ft.
Cel
1. Uczestnicy nabędą umiejętności potrzebne do prawidłowego wykonywania analiz transakcji w banku.
2. Podniesienie poziomu kwalifikacji pracowników w temacie ppp i ft co ułatwi realizację nałożonych na Bank obowiązków ustawowych.
Korzyści
1. Szkolenie ma na celu poszerzenie wiadomości na temat analiz wykonywanych na podstawie Ustawy.
2. Dzięki szkoleniu pracownicy zminimalizują ryzyko wykorzystania Banku w procederze prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, co przyczyni się do ochrony reputacji i wizerunku Banku.
3. Szkolenie przyczyni się do ograniczenia ryzyka otrzymania wysokich kar finansowych i innych przewidzianych ustawą nakładanych przez organy nadzorcze.
Metodyka
Sesja on-line prowadzona za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2h.
Program
1. Co to jest analiza w przypadku ppp i ft i jaki jest jej cel.
2. Krótko o przepisach dotyczących obowiązku dokonywania analizy, jej dokumentowania i archiwizacji oraz praktyczne aspekty realizacji tych obowiązków.
3. Kto jest odpowiedzialny za dokonywanie analiz, a kto może je wykonywać.
4. Analiza w czasie rzeczywistym i „po fakcie”, czyli kiedy wykonywać analizy.
5. Metody i techniki analityczne.
6. Kryteria typowania transakcji (jakie sytuacje i operacje można uznać za nietypowe, podejrzane, nieprzystające do klienta).
7. Przykłady typologii transakcji na rachunkach klientów.
8. Analiza transakcji PEP.
9. Kary za brak wykonywania, dokumentowania i przechowywania analiz.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.