EURO-FATCA procedury należytej staranności banku i zasady raportowania w Banku Spółdzielczym w 2025 roku
Adresaci
dyrektorzy oddziałów, pracownicy zajmujący się rachunkami bankowymi, osoby zajmujące się CRS i raportowaniem, audytorzy.
Cel
Celem szkolenia jest praktyczne omówienie zasad ustalania rezydencji podatkowej poszczególnych grup klientów banku, prawidłowego rejestrowania wykonywanych czynności, przechowywania dokumentacji oraz reagowania na przesłanki zmiany rezydencji podatkowej. Omówione zostaną także zasady corocznego przeglądu istniejących rachunków wysokiej wartości i sposoby ponownego ustalania rezydencji podatkowej wybranych klientów, a także zasady przygotowania raportu rachunków w 2025 roku.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90min.
Program
I. Rodzaje rachunków i podmiotów podlegających ustalaniu rezydencji podatkowej i raportowaniu:
1. Rachunki indywidualne i rachunki podmiotów – jak kwalifikować?
2. Rachunki istniejące, nowe i rachunki nowe z okresu przejściowego – jak kwalifikować?
3. Rachunki niskiej i wysokiej wartości jak kwalifikować?
4. Zasady corocznego przeglądu istniejących rachunków niskiej wartości i sposoby ponownego ustalania rezydencji podatkowej wybranych klientów.
II. Obowiązki banku wynikające z ustawy EUROFATCA, tzw. „procedury należytej staranności”:
1. Rejestrowanie czynności – forma, tryb.
2. Przechowywanie dokumentacji – czas, RODO.
3. Problematyka kserowania dokumentów.
III. Procedury należytej staranności:
1. Zasady ogólne.
2. Zasady należytej staranności wobec:
a) nowych rachunków indywidualnych,
b) istniejących rachunków indywidualnych,
c) nowych rachunków podmiotów,
d) istniejących rachunków podmiotów.
IV. Obowiązek sprawozdawczy:
a) termin i zakres informacji,
b) lista państw uczestniczących.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.