Pomiar ryzyka płynności w banku spółdzielczym
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do kadry kierowniczej i pracowników odpowiedzialnych za monitorowanie, kontrolę i audyt ryzyka płynności oraz Członków Zarządu banków, Członków Rad Nadzorczych, a także pracowników komórek kontroli wewnętrznej i zgodności (compliance).
Wymagania
Program podstawowy / średniozaawansowany.
Szkolenie jest dostępne dla wszystkich pracowników, którzy posiadają doświadczenie w monitorowaniu ryzyka płynności w bankach, jak i dopiero rozpoczynają pracę w komórkach ryzyka, kontroli wewnętrznej, audytu oraz compliance.
Cel
Uczestnik pozna najważniejsze aspekty płynności i ryzyka płynności w banku oraz zasady jego monitorowania.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu z wykorzystaniem platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.
Program
1. Istota płynności i ryzyka płynności. Podstawowe definicje.
2. Metody monitorowania ryzyka płynności:
luka płynności, urealniona oraz dynamiczna luka płynności (studia przypadków)
analiza aktywów płynnych i depozytów stabilnych (osad, koncentracja)
analiza wskaźnikowa
stress testy i plany awaryjne
inne metody (m.in. zasady prognozowania płynności)
3. Polityka zarządzania płynnością i ryzykiem płynności; proces ILAAP
4. Regulacje prawne w zakresie ryzyka płynności (m.in. Uchwała KNF, normy ostrożnościowe, Rekomendacja P KNF, kapitał wewnętrzny na ryzyko płynności i Ujawnienia)
5. Problem nadpłynności
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.