Zarządzanie ryzykiem ze strony zewnętrznych dostawców usług ICT zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia DORA
Adresaci
Pracownicy banków spółdzielczych.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.
Program
Rola dostawców we współczesnych procesach IT
• Nie tylko chmura obliczeniowa: różne typy dostawców IT
• Usługi IT w praktyce banku spółdzielczego
• Ryzyka związane z dostawcami IT: percepcja i praktyka biznesowa
• Ewolucja wymagań w zakresie dostawców IT: rekomendacja D, komunikat chmurowy, DORA
• Wymagania formalne wobec dostawców usług IT wynikające z DORA
• Uprawnienia względem dostawcy usług IT
• RODO a DORA – czy możemy wykorzystać doświadczenia z zakresu obsługi dostawców
Dobra praktyka i praktyka rynkowa w zakresie oceny ryzyka dostawców IT
• Jak powinien wyglądać profesjonalny proces oceny dostawców
• Źródła informacji na temat jakości usług dostawców i związanych z nimi ryzyk
• Standardy światowe: Raporty nt. usług outsourcingowych SOC 1 i SOC 2
• Praktyka krajowa i znaczenie normy ISO 27001
• Kwestionariusze oceny ryzyka dostawców
• Ocena ryzyka dostawców jako proces ciągły – wyzwania praktyczne
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.