Online
TEMATY OGóLNOBANKOWE

Zasady ochrony sygnalistów – część druga wdrożenia ustawy

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 09.01.2025 12:30
Data zakończenia: 09.01.2025 14:00
Cena: 179.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie jest skierowane do członków Rady Nadzorczej i Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem członka zarządu odpowiedzialnego za system informowania o naruszeniach (…), pracowników komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

Wymagania

Poziom szkolenia: podstawowy w zakresie anonimowego systemu informowania o naruszeniach (…), składania skarg i reklamacji.

Cel

Zgodnie z zapisami Ustawy o ochronie sygnalistów – po 25 grudnia banki powinny dostosować swoje regulacje do zasad funkcjonowania zewnętrznego i publicznego kanału dokonywania zgłoszeń. Po stronie Banku leży obowiązek poinformowania osób objętych procedurą o zasadach funkcjonowania ww. kanałów.
Celem niniejszego szkolenia jest wprowadzenie zmian w Zasadach dokonywania zgłoszeń w zakresie zewnętrznych kanałów dokonywania zgłoszeń oraz zasad rozpatrywania zgłoszeń otrzymanych od instytucji nadzorczych.

Korzyści

1. Podczas szkolenia zostanie przygotowany raport z przeglądu „Zasad ochrony sygnalistów w Banku Spółdzielczym w …”,
2. Uczestnik otrzyma raport z przeprowadzonego przeglądu, zawierający opis uzupełnień,
3. Uczestnik otrzyma wzór uzupełnionych Zasad ochrony sygnalistów (…) z uwzględnieniem zapisów Ustawy o sygnalistach (rozwiązania alternatywne) oraz Ustawy AML,
4. Uczestnik otrzyma wzór uzupełnionej informacji do ewentualnego umieszczenia na stronie internetowej Banku..

Metodyka

Sesja on-line prowadzona za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia.

Program

1. Podstawy prawne funkcjonowania zewnętrznych kanałów zgłaszania naruszeń przepisów prawa,
2. Definicja zewnętrznych kanałów dokonywania zgłoszeń,
3. Identyfikacja instytucji nadzorczych przyjmujących zgłoszenia na podstawie Ustawy o ochronie sygnalistów,
4. Schemat postępowania w przypadku wpływu zgłoszenia z zewnętrznego kanału zgłoszeń,
5. Zasady informowania osoby zgłaszającej oraz instytucji nadzorczej o wynikach postępowań wyjaśniających,
6. Zasady informowania osoby, której dotyczy zgłoszenie,
7. Omówienie zmian w wewnętrznej procedurze Banku.
8. Pytania i odpowiedzi.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia